Gå til innhold

Dere som gir mme med malt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har babyen deres avføring hver dag? Er vel det det skal hjelpe mot? Er bare hver 3 dag ca her..og mini har så mage knip..våkner av det og:( Tror dere kiropraktor kan hjelpe?

Fortvilet mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen din da? Vi prøvde malt, men det hjalp ikke, så vi begynte med sviskesaft rundt 3 mnd. alder.

Tok da oppi ca. 30 ml. mme og 70 ml. sviskesaft. Brukte mme i begynnelsen for og venne han til smaken. Men man skal visst ikke blande inn litt sviskesaft a gangen, da kan de få mer mageknip. Skal gis som en stor dose.. Det hjalp her en stund.

Vi prøvde også kiropraktor, men det hjalp ikke så mye..

Skrevet

han har avføring annahver dag, men har oppdaget at sviskejuice gir veldig god effekt når de har mageknip, hjelp veldig godt til min i allefall:)

Skrevet

Hun er 4 uker..har bestilt kiropraktortime nå jeg, skal i morra..håper det hjelper! Hun kan vrenge seg og grine i opptil timer:( Hun ser liveredd ut i ansiktet mens det pågår:(

Skrevet

Huff.. Vet hvordan du har det.. Vi hadde det på akkurat samme måten. Vi var først hos fotsoneterapeut vi da. Da hadde han 7 bæsjebleier det døgnet! Hjalp ikke så mye etterpå, men han fikk hvertfall tømt seg..

Håper kiropraktoer hjelper for dere da! Hørt om noen det hjelper på.

Vi har også gitt laktulose/duphalac. Det er reseptfritt, men jeg ville snakka med legen først om det. Dosering å slikt. Men det hjelper.

Lykke til=)

Skrevet

Huff det er ikke noe morro..har prøvd sukkervann - hjelper ikke. Malt - hjelper ikke. Fennikelte - hun sovner bare raskere etter mat, men våkner igjen av knip da hun får det (mest på dagen - merklig?). Nei, ikke alltid greit å være mamma!:(

Skrevet

Har du prøvd å bytte mme-merke? Hjalp hos oss ihvertfall. Byttet fra nan til hipp og merket stor forbedring fra første dag. Når de kun drikker mme skal de ha avføring hver dag så du må nesten finne ut av det. Ellers hjelper det å sykle med føtter, massere magen og evt. hjelpe litt til med termometer i baken. Men dette er jo kun krisetiltak må nesten finne fram til en ordning hvor de klarer å bæsje hver dag ved egen hjelp.

Skrevet

Har byttet mme ja, fra collette til nan og det ble bedre:) Hun får jo nan på kvelden og natten også, og da er det ikke antydning til vondt virker det som.. hun sovner etterhvert uten problemer.

Får se åssen det går i morgen, funker det ikke får jeg prøve hipp! Er jo ikke dumt og prøve:)

Skrevet

Min gutt bæsjer 2 ganger om dagen... men med min help... tror det er veldig vanlig at de får litt problemer med avføringen når de får mme...

lærte et triks av mamma for å hjelpe han.. hjelper så det suser.. før jeg lærte dette skrek gutten min mye også..vondt i magen..knip....

litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve::

Holdt bena med den ene hånden trekt litt opp mot magen... med den andre hånden så ta du en febermåler med litt krem/vazelin/olje eller lignende.. ta den forsiktig inn i endetarmen på den lille. til tuppen med metallet blir borte og litt til bare.. FORSIKTIG trykker du den litt fra den ene siden til den andre..hold en liten stund på hver side.. vær tolmodig og gjør dette til avføringen kommer.... hvis du gjør dette riktig så hjelper det hver gang.... tok litt tid før jeg skjønte opplegget å klarte det selv.. så ikke gi opp.... de små blir sååå fornøyde når de får ut litt bæsj :)

jeg gjør dette som en rutine morgen og kveld... bruker malt i tillegg så det ikke blir så vont å presse ut...

lykke til:)

Skrevet

Takk, skal prøves!!:) Men føler nok jeg må prøve kiropraktor og nå som jeg har bestilt time, hun var slik på sykehuset og med normal avføring og uten mme. men da fikk hun ikke mat da, hadde ikke noe jeg, og mme er fy fy på visse sykehus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...