Gå til innhold

Janteloven er skummel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan det ha seg at det skal være så fælt å være stolt av seg selv og gi utrykk for det. Jeg er glad for at jeg synes det er flott når andre mennesker når sine mål og er glad og stolt for det.

Vet at det altid har vært slik, men jeg undrer meg likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens den slanketråden under her du sikter til. Ser vel egentlig ikke problemet med slanking på den måten. Hvis man setter det kostholdet i forhold til overspising av usunn mat over et langt liv, må vel noen ukers slanking med den kuren være grei.Ellers så er jeg helt enig. Det er mange som har problemer med å glede seg med andre. Min erfarig er at det ofte er folk som er misfornøyde med sitt eget liv. Og da er det greit å rakke ned på andres valg. Har hørt noen kommentarer som er til å grine av. Som "jaja, du tjener penger i full jobb, men ungene mine ser meg, da..." kunne fortsatt i det uendelige. "ny bil... eier du eller banken den?" Morsomt egentlig...når folk avslører seg selv:)

Skrevet

Ja det lyser jo vond misunnelse lang vei, men man kan da være misunnelig på andres fremgang samtidlig som man gleder seg over den, og unner dem det. Jeg er skikkelig misunnelig på alle de egenskaper andre har, som jeg selv skulle ønske jeg hadde, Men jeg er misunnelig i åpen beundring, isteden for i smålighet og bitterhet.

Skrevet

Jeg unner alle som vil, å gå ned i vekt. Men jeg bifaller ikke alle metodene, man går ned i vekt ved å stikke fingeren i halsen også, uten at det nødvendigvis er så bra. og jeg bifaller ikke en metode som er så ressurskrevende. Greit det bare er for en kort periode, men man kan faktisk gå ned i vekt selv om man spiser alt. Man kan bare ikke spise alt hele tiden.

Skrevet

Ressurskrevende ? Mener du at man spiser mye kjøtt og derfor forbruker mye co2 ?

Denne typen kur har jeg forsøkt og den var mindre krevende enn for eksempel Roede siden man kan spise bafre kjøtt dersom man vil og ikke telle kalorier.

Skrevet

Jeg er dritmisunnelig på bukspretten din, Cat.68! Men det er da ingen grunn til å la det gå ut over deg? Skulle gjerne kvittet meg med litt dvaskt skinn jeg også, og det er virkelig inspirerende å se andre som er så åpne om det :) Kjmepeglad for at du har fortalt og lagt ut bilder!

Det er alltid noen smålige jævler som ikke klarer å glede seg over andres suksess. Du må bare heve deg over de, og det tror jeg du klarer uten problemer :)

Skrevet

I og med at dette er en krangleside og ikke en "klappe-på-skuldra-side", syns jeg det er greit å komme med meninger, uten å ha misunnelse som grunn.

Fint at folk greier å gå ned i vekt, men denne lavkarbodietten har jeg ikke tro på er bra for kroppen, siden vi den trenger mye karbohydrater. Jeg har mer tro på en diett med lavt fettinnhold, selvbeherskelse og mye mosjon.

Jeg unner alle å nå målet sitt, for all del. Vet hvor deilig det er. :o)

Skrevet

Jeg synes også at janteloven her inne er skummel:-) Tenker på alle mine kvinnelige erobringer og at jeg er en perfekt 4-barnsfar som lever et litt travelt liv og ikke har så mye mulighet til å komme meg ut enn å sitte her inne:-) Dette blir selvfølgelig dårlig mottatt av deree overvektige og ubetydelige rikssnyltere her inne:-)

Skrevet

Slankeregnestykket er forresten pinlig enkelt. Mindre kalorier inn enn ut. ;o)

Skrevet

Nå var det jo ikke for egen del jeg la ut dette inlegget men til den anonyme som gått ned 4.6 kl eller hva det var, og fikk pes for det.

Selvfølgelig skal man kunna ha forskjellige meninger og kunna diskutere dem. Er da ikke det jeg sier heller. (men ser du på noen av svarene i den tråden og i andre tråderså skjønner du hva jeg mener)

Men Løvemor79, du sier du ikke har tru på at dette er bra for kroppen. Det er greit nok det, men hva legger du for grunn til det? Vet du hva jeg spiser, hvordan jeg trener, eller hva jeg kan eller ikke kan spise på denne kuren? Denne kuren er ikke uten selvbeherskelse eller mosjon heller!!.

Først mener jeg man må sette seg grundig inn i hva dette går ut på før man kan si det er bra eller dårlig?

Skrevet

Hehe..Fader til tullinger. Noe fett skal man ha i seg, men å oppfordre til å proppe i seg fett er galskap. :oP Nå er jeg ingen ernæringsekspert, men jeg er overbevist om at et normalt kosthold med grønnsaker, brød og poteter, og normal menge fett, og mye aktivitet er best.... Har ingen tro på at egg og fettdynka bacon hver dag er en god ting iallefall. :oS

Skrevet

hehe..ok. Det er etter min overbevisning iallefall. Mulig denne kuren funker, og at det ikke er skadelig, men nå har jeg valgt å tro på de som sier at en normalt kosthold er det sunneste for kroppen. Jeg kunne vel lest en haug med bøker om alle mulige slankemetoder før jeg svarer på innlegg, men det gidder jeg rett og slett ikke. Svarer etter egen overbevisning. Påstår ikke at jeg har rett i alt, men vet iallfall at jeg har endel kostholdseksperter på min side også. Her strides det.. ;o)

Skrevet

Jeg ber så meget om unnskyld for at jeg la ut den tråden om mitt vekt tap.

Saken er at dette er en krangleside, ja, men jeg ville være anonym.

Skjønner at tanken var dum, men jeg var så lykkelig og ville fortelle det til noen.

Ha en flott dag.

Ps. cath68, du er ett herligt menneske.

Skrevet

Ok jeg har også kostholdseksperter og min egen lege på min side. Pluss at merker hvor mye friskere jeg blitt siden jeg startet. Bedre blodtrykk, bedre energi, bedre hud, bedre fordøyelse osv. Pluss et markant vekttap. Overspiser aldrig lenger og føler meg god og mett.

Spiser variert, (mye grønt gjett hvor mye sallat man får for ca 15 karbohydrater, det er mye) , og trener aktivt.men trenger ikke å overdrive for å gå ned.

Nå er det snart dags å gå over på vedlikeholds dietten, begynner å være fornøyd nå. og jeg er bensikker på at hvis jeg følger den like godt som jeg følgt kuren vil jeg lykkes. Uansett er jeg 18 kilo lettere nå siden i vinter og knærne mine tåler belastningen for et større treningsnivå. jeg har lært leksa mi, har fått min belønning og kampen mot flesket er over.

Gikk jo faktisk på vanlig diett hele uken etter operasjon, men modererte mengdene karbohydrater. Og gikk ikke opp et gram heller på hele uken. jeg har nok skjønt det. Jeg kommer resten av mitt liv å leve med en diett noe ala Fedon Linberg.

Skrevet

Hvor flink du har vært !!!! 18 kilo ! det er beundringsverdig.

Lykke til videre.

Skrevet

Bare en liten digresjon.

Ketoysekuren har hjulpet mange epileptikere. Ved å gå på ketolysekuren, følge den ganske nøye o.l har mange barn/voksne fått redusert sine grand mal-anfall.

Skrevet

Ok. Det høres jo bra ut! Gratulerer. Så utrolig rart at to stikk motsatte dietter kan funke like godt. Høres rart ut for meg, men når du føler deg topp, så virker det jo. :o)..

Og til søte, flinke anonym. Unnskyld så mye. Du har selvfølgelig rett til å skryte av deg selv her inne, uansett hva andre måtte mene. Stå på! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...