Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Lillejenta på 5 måneder har nå lært seg og smatte. Hun smatter på leppa og tunga si og vi synes det så ganske festlig ut. Men så leste jeg et sted her inne at det kan være en form for epilepsianfall... Er det flere babyer der ute som smatter UTEn at det er en diagnose på det?
Mamma til to tette Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Hos gutten vår startet det når tennene begynte å komme, plutselig gikk hele leppen inn i munnen og ble behørig tygget og smattet på. Må le når han ligger i vognen og er helt skjev i fjeset fordi han "tygger" på siden av munnen. Tror nok det er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Dette ville ikke jeg bekymret meg over hadde jeg vært deg. Finnes "forklaringer" på alt og man kan jo bli sprø av mindre....la babyen din utvikle seg uten alle disse "forklaringene" på hver minste detalj.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for beroligende ord! Det er flere ting som kan tyde på at det er tenner på vei. Hun sikler mye, tar seg til øret og gnager på fingrene sine. I de siste dagene har hun også bæsjet litt oftere og med mer løs konsistens. Får håpe smattinga er en del av dette.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 ungen min gjør masse rare ting som smatting. har aldri hørt at det er noe form for sykdom. har litt vanskeligheter for å tru det egentlig. det er normalt i den alderen å gjøre sånt. de utforsker og oppdager mye man kan gjøre m munnen og hender osv osv... hvis du er så usikker ville jeg gått til lege eller hs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå