Gå til innhold

Sovemedisin på flytur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på en lang flytur med mine to små, om natta. Det jeg lurer på er om legen kan gi barna noen form for sovemedisin, både for barnas del, min del og de andre passasjerenes del......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at andre har gitt Postafen reisesyketabletter ute på reise. Dette blir de sløve av slik at de sovner.

Kan være at legen gir noe, men det aner jeg ikke...

Skrevet

Håper jeg virkelig ikke du har tenkt til å gjøre??!! Og håper ikke legen din vil gi det heller.

Skal man ut å fly med barn må man bare ta det som det kommer. Ikke tenk på dine medpassasjerer m skriking ol, de blir nok rolige etterhvert. Desuten må man jo bare regne med atr det er med barn på fly så det har de ingenting med.

Jeg er flyvertinne og flyr bla. natt flighter hvor det ofte er små barn med og går alltid greit. I helgen fløy jeg natta tur retut Tyrkia og vi hadde over 30 barn med, 8 av disse var under 2. Har fløyet med min lille som skrek en del og dt gikk også veldig bra!

Ikke putt i barna dine medisiner de ikke trenger!

Skrevet

Jo det har jeg tenkt til å gjøre dersom legen mener det er forsvarlig.

Skrevet

Jeg ville gitt de postafen, det er reisesyketablett. Men den gjør at en blir litt trett og sløv, og sovner kanskje!! Dvs, våre barn har ikke fått, men jeg har tatt det for å få sove en gang, og det virket!! Så ja, gi det, liker ikke sovemedisin pga en flytur, men postafen er ufarlig(tok det mye under graviditeten, og 2 uavhengige leger sa det ikke var farlig)

Skrevet

Vi fikk Vallergan da vi skulle til Thailand til 2åringen, men det var fordi vi hadde erfaring med den fra tidligere. Det er absolutt verdt å be om slike medisiner, barn skal ikke trenge å lide under en så lang fly tur!

Skrevet

Visst en mener at barn lider under en så lang flytur, at en er nødt til å få sovemedisin av sin lege, ja da mener jeg faktisk at en burde holde seg unna slike flyturer!! Men, det er min mening.

Skrevet

Her må jeg si at jeg er enig med deg Olla :-) Satt å tenkte den samme tanken selv! Hva med å velge et feriested hvor det ikke er så lang flytur??

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med Olla jeg og. jeg har tenkt meg til syden til våren, med begge barna, men har da ikke tenkt og gi de medisiner for og få de til og sove?? Reisesykemedisiner, MOT reisesyke derimot, det blir noe annet

Skrevet

fløy til thailand da jenta vår var 8 mnd. på vei ned fikk hun litt postafen, og sov godt..

dette var etter anbefaling av lege.

Skrevet

Når man doper ned ungene for å ta de med på langtur, er det da egoisme?????? JA

er gange mange steder man kan dra uten å måtte fly i evigheten og jeg tviler på om ungene bryr seg om det er Portugal eller Malaysia..

Skrevet

Da blir man fort stemplet som dårlig mor og ikke minst en egoist! Vi gav vårt barn Vallergan når vi dro til Thailand, og vi brukte den også litt der nede for å komme inn i den riktige nattrytmen. Ja mulig det er egoistisk og helt forferdelig i manges øyne men vet at dette var en kjempe fin ferie for lillejenta om hun så fikk litt vallergan.

Skrevet

vi fikk vallergan til vår 2,5 åring da vi reiste til østen.

Og han er en type lege som aldri gir ut medisiner uten grunn og uten å ha sjekket opp ordentlig. Han ringte flere andre leger før han skrev ut resept......

Vi forsøkte den noen ganger hjemme i frokant av turen, og det funket veldig bra. greit å se hvordan de reagerer på frohånd og se om de evt får bivirkninger.

Veldig greit å ha det i bakhånda på flyturen, ikke for de andre passasjerenes del, men for barnas del. De små trenger søvn og det er kanskje ikke så lett å sovne når man er på et sånt uvant stede og over maaaaaaange timer. Jeg ville ikke hatt skrupler med å bruke det dersom barna hadde problemer med å få sove!

Men vi brukte den faktisk ikke da... Han sovnet greit uten....

Skrevet

egoisme?????

Dette er da ikke snakk om DOP!!!!

Hva med de som bruker f.eks vallergan på ungene hjemme for å få de inn i riktig sovemønster. Er det egoisme det også?????

ja, klart mor og far burde heller gå oppe med barna hele natten enn å være så egoistiske at de i det hele tatt kunne TENKE på å ønske seg søvn selv.......

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg gjerne vil at barna skal være med hjem igjen til der vi bor, så min egoisme ligger vel da i at jeg måtte reise til Norge for å ta en livsviktig operasjon, og ikke ville forlate barna uten tilsyn i det landet vi bor...

Skrevet

Og hvis dere bare skal hjem så kan dere vel hvile ut hjemme etter flyturen????????????

Mulig jeg er sær men aldri om jeg hadde stappa i unga mine noe for å ( i mine øyne) dope de ned for dems eget beste. Barns kropp fungerer så bra at de klarer å rette opp en turbulent natt selv i følge vår lege.

Skrevet

Selvfølgelig må du kunne fly hjem til der hvor du bor, men det må da gå ann å løse dette uten å bruke et medikament som er vanedannende etter kort tids bruk, og kan gi søvnproblemer fordi man slutter med det. Her snakker vi om vallergan.

Det bør heller ikke brukes til barn under 2 år siden sikkerheten ikke er tilfredstillende dokumentert.

Hva md å ha med noen bøker, et koseteppe el.l istedet??

Skrevet

Det er da noe helt annet å bruke Vallergan i behandlingsøyemed, enn å bruke det til å få seg en fin ferie?!?

Og jo, strengt tatt er Vallergan "dop". Det er klassifisert som et histamin, hypnotikym og sedtivium,,, Og bruke et slikt preparat til "fornøyelse" er for meg helt uforståelig.

Skrevet

Jenta mi fikk vallergan av legen, det gikk kjempebra det, hun er fortsatt i live og sunn og frisk:)

Skrevet

Jeg kan faktisk forstå at folk gir f.eks. Postafen til sine barn når de skal ut og reise.

Jeg har nemlig en gutt som er helt krakilsk!! Han er meget aktiv og NEKTER å sitte stille. Uansett!!! Det er et helvete å ta toget til sentrum som tar bare 10 minutter!!!! Og da mener jeg HELVETE!!!

Innmari kjipt å måtte holde seg hjemme i årevis pga. dette....

Vi har flydd et par ganger også, uten å gi han noe. Ikke særlig gøy..... Er jo ålreit å kunne dra til svigerforeldrene som bor helt på andre kanten av landet innimellom uten å måtte GRUE seg flere uker på forhånd!

Så neste gang vi skal ut og reise, vurderer jeg faktisk å gi han Postafen. Må jo være behagelig for han også....

Men som det er blitt nevnt 1000 ganger før her inne: La folk få gjøre som dem vil uten å måtte bry seg og dømme dem opp og ned!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...