Gå til innhold

leser om hvor store andre babyer er.... er min liten...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 7 månder om et pr dager, og veier ikke 7 kg ennå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 7 mnd og 10 dager.. veide 8 kg om mandagen.. 69 cm lang. Han ligger på kurven rett under gjennomsnittet.. altså han litt liten.. så antar at din er liten ja.. ;) men sikkert ikke for liten! heller litt mindre enn for store sier jeg.. møtte en på 4 mnd her om dagen.. som veide nærmere 10 kg.. stakkar.. ille nydelig da! men nesten litt for tykk! hehe ;)

Gjest Renate&nydelige christina06
Skrevet

Min veide 6,4 kg når hun var 7 mnd!

Nå er hun 10 mnd , 7,4 kg og 70 cm lang...litt liten men helt normal:-)

De er jo sååå forsjellige...ingenting som er normalt/unormalt:-)!!

Skrevet

min gutt på 4 uker veier snart 6 kg, men var stor når han ble født da. hihi får stor baby jeg da

Skrevet

Ved 7,5 mnd var snuppa 71,5 cm og 7870 gram.

Skrevet

min gutt på 4 mnd veier nesten 8 kg. Men han er tilsvarende lang da... rundt 68cm.

Skrevet

Min er heller ikke så stor men jeg vil heller ha en litt liten (så lenge det er innfor normalen da) enn de gigantiske babyene en ofte hører om her inne :-)

Skrevet

Det finnes ingen standar kurve, så det blir galt å si at babyen er liten eller stor. De følger sin egen kurve, ut fra hva de veide når de ble født. Gutten min er 10 mnd., veier 8 kg og er 71 cm lang, kurven hans er helt grei. Han har en lang og slank far,blir nok som han,

Så lenge gulla våre spiser som de skal,trenger man ikke bekymre seg.

Skrevet

Ikke tenk på det. Noen er store noen er små, sånn er det med voksne også.

For å skapet et gjennomsnitt må noen være større og andre mindre. Her på DIB er det veldig "stas" å skryte av en sto baby så du hører ikke så mye fra oss med lettvektere.

Så lenge babyen følger sin egen kurve er det bra. Husk at gener spiller en vesentlig rolle her. Små slanke foreldre viderefører små slanke gener.

Skrevet

Hei.Det er som dem sier over her. Ingen er like.

Jeg har født 2 barn og første jenta var lita og veide 2800 når ho ble født. Veide ca 6500 ved 7 mnd alder.

Andre jenta veide 3980 ved fødsel. Ho er nå 6 uker og veier nærmere 5,5kilo.. Så jeg har på den måten 2 forkjellige barn! Alle er like vakre uansett str :)

Skrevet

7.5 mnd var E 7765 gram og 68.5 cm, A var 7230 gram og 66 cm. Alle barn er forskjellige. Heldigvis :)

Skrevet

Min gutt er 6 mnd og veier 9,8 kg....

Stor eller liten ? Samme det egentlig : )

Skrevet

Alle følger vel egne kurver.

Min var 4550gr født og var 6400gr på 14dagers veiing. Og 12,3kg på 6mnds.(kun MM)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...