Gå til innhold

Hvordan er skolebøkene til barna deres?? Her er de forferdelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har kopiert fra en skolebok for så å lint det inn i en vanlig skrivebok.

Nok et påfund for å spare penger i "fattige" Norge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer veldig på hvordan skolebøkene er på vår skole. Poden begynte på 1 trinn nå, så han har enda ikke fått noen bok..... (et tegn på hvordan det står til med økonomien...? :-) ) Tragisk at vi i velferdsNorge ikke har råd til skikkelige skolebøker til ungene våre!

1 trinn på vår skole er med i et prøveprosjekt dette året, hvor de skal ha 5 undervisningstimer mer pr uke enn vanlig. Disse timene skal brukes til å vektlegge norsk, matte, gym. Og i tillegg skal de få varm mat 2 ganger pr uke og brødmat de andre dagene (+ frukt og drikke). Dette synes jeg er et helt topp prosjekt som jeg har stooor tro på. Spørsmålet blir jo bare om det er penger nok til å videreføre dette til neste år dersom det blir vellykket!

Skrevet

Har 2.klassing nå, og fikk første bok i år på hjemlån bare for å ta på bokbind...Tenker tilbake på min første bok som fortsatt står i bokhylla hjemme hos foreldrene mine. Skulle ønske ting utviklet seg og ikke gikk til det verre i skolevesenet. Men er jo sånn med mye nå, "alt" var jo bedre før.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Sånn er det mange steder rundt i landet. Skolebøker er dyre. Skolene har ikke penger.

Jeg husker forresten fra min egen skoletid, at den første uka etter sommerferien satt vi med hver vår teiprull og limte sammen skolebøkene, prøvde å få løse ark inn på rett plass og sjekket at alle sidene var der. Så alt var vel ikke så mye bedre før heller... I verdens rikeste land.

Skrevet

Hos oss er de faktisk kjempefine. Min jente går i 2. klasse nå, og begge årene har hun fått nye bøker som er hennes til odel og eie, både lesebok, skrivebok og mattebok.

Jeg er generelt veldig godt fornøyd med skolevesenet, og synes de er flinke til å gi opplæring etter nivå i de forskjellige fagene. Og de lærer virkelig masse!!!

Skrevet

Får fine bøker her. De bruker opp igjen de som ikke er til å skrive i da, men skifter de ut hvis de blir veldig utslitt eller ødelagt. De får også mange oppgavebøker der svarene skal skrives direkte inn i boka, og de er jo selvfølgelig helt nye og til odel og eie.

Er veldig fornøyd med bøkene på skolen vår.

Skrevet

Her er bøkene flotte. Hun går nå i 5. klasse, og de har fått helt nye bøker de siste årene. De skal brukes om igjen, så de får de ikke. Noen ganger har de fått kopier som de limer inn i kladdebøker, men det har vært tillleggsstoff.

Men det skal sies at forlagene er på etterskudd med lærebøker i den nye reformen, skolene har ikke fått alle bøkene enda. Lærer har gjerne fått ett eksemplar som prøve, og kan kopiere av dette til bøkene foreligger. Kan dette være tilfelle hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...