SuperGlad Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 er det mulig å ta beinmargsprøve når man går gravid?
1881 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Fant dette: Det finnes tilstander der man ikke kan ta beinmargsprøve. Det gjelder pasienter med hemofili (blødersykdom) og andre blødningstilstander (koagulasjonsforstyrrelser). Man kan heller ikke ta prøver fra områder der det er infeksjon. Ved tilstander med lavt antall blodplater kan beinmargsprøve foretas med forsiktighet. Ser fint ut som man kan ta det selv om man er gravid!
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 burde jo gå ann det? de tar jo epidural! jeg aner i grunn ikke jeg, men skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gå ann i grunn..
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Mami; epidural er mye snillere enn beinmargsprøve hehe.... *får fortsatt vondt bara ved tanken*
Nicita73 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Syntes epiduralen var like vond jeg da hihi. Et godt tips til de som skal ta ryggmargsprøve,ligg rett ut så lenge du får beskjed om,jeg følte meg så fin at jeg dro hjem "før tiden", noe som førte til hodesmerter jeg aldri før har kjent maken til,ble lagt inn på sykehuset for å ta bloodpatch. Mange år siden, husker ikke helt,men de snakket om en lekkasje fra beinmargsprøven,de tok blod fra armen og fylte inn i området der de hadde tatt ryggmargsprøven.Så ligg rett ut på rygg,minst to timer mener jeg det var snakk om.
ketosina Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 dere snakker vel om ryggmargsprøve nå der man må ligge helt stille etterpå? beinmargsprøve er en liten vevsprøve de tar enten fra brystbeinet eller fra hoftekammen. Jeg tok den i fjor. Man får masse lokalbedøvelse, og det er kun denne som er litt vondt. selve beinmargsprøven kjenner man kun et lite "sug" akkurat i det de suger ut litt beinmarg. Kan ikke skjønne at denne har noe å si når man er gravid, men ring å hør med de som skal utføre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå