Gå til innhold

en fæl dag..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll hos legen i dag og fikk vite at babyen ikke hadde vokst noe på 4 uker. Har heletiden når jordmor ligget rett over den røde streken, men nå ligger jeg langt under, til og med nedenfor det grønne feltet. Er i uke 32+6.. noen som har opplevd noe lignende? Er klar over at det kan bli forskjell når to forskjellige måler, men det her var et litt for stort avvik. Legen målte flere ganger og fikk de samme målene. Noen som har erfaringer på dette feltet? er kjemperedd for at det er noe galt med babyen. Blodtrykket mitt var helt fint, og hjertelyden til babyen var fin - men målene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Altså...babyen kan godt ha vokst på disse 4 ukene, men bare lagt seg i en annen stilling. Men hva gjorde legen videre? Du skulle jo bli sendt til UL for å se om det er noe galt med mengden fostervann eller morkake/navlestreng!

Skrevet

hei anonym:)

jeg har også vært hos jm i dag (32

+ 2 i dag)å funnet ut at magen ikke har vokst så mye på den siste mnd ble sendt videre til ul for vekst estimering og måle gjennomstrømning i morkaka... gruver meg veldig til ul, men håper alt er bra med lille vennen i magen:) håper alt er bra med deg også og at du får inn på ul for å se din lille venn.. stor klem til deg:)

Skrevet

Må vente en uke. Skal da tilbake til legen for å bli målt på nytt. Legen ringte til sykehuset for å konsultere med lege/jordmor der - og de ble enige i at de skulle la meg gå en uke til. Ikke nok med at babyen er liten, men selv har jeg fått struma - og mest sannsynligvis stoffskifte. Skal tilbake for å ta nye blodprøver nå i dag.. ble mye på en gang det her - men er såklart mest bekymret for babyen. Kjenner heldigvis mye liv, og det er da et godt tegn :)

Skrevet

skjønner hvordan du har det:( blir man tenker så mye når alt ikke er som "normalt" du ska se d går kjæmpe bra dette... her er det også mye liv og røre heldigvis;)

Skrevet

Huff stakkars deg!

Kan tenke meg det ble litt mye ja!

Ifølge min jordmor kan sånne avvik komme av at babyen ved forrige måling lå med hodet opp eller ned og at den nå ligger i tverrleie, da blir sf målet mye mindre fordi livmoren strekkes ut til siden.

Er ganske vanlig å få struma/stoffskifteproblemer i løpet av et svangerskap, både moren, søsteren og svigerinnen min fikk det! Reguleres med tyroksin(hormoner) så er du helt fin igjen!

Ønsker deg en fin dag!

:-)

Skrevet

Får håpe babyen ligger i tverrleie - og at d er d som er grunnnen til lite vekst. Men pleier ikke leger/jormor kjenne hvor hodet ligger? forige gang jeg var hos jordmoren sa hun at hodet lå nedover + skrev det på kortet mitt. Legen sa ikke noe om det, men skrev det i kortet da.. Takk for støtten:) Håper alt det her med struma, stoffskifte og vekst ordnere seg...

Skrevet

Hallo! hvorfor i all verden ble du ikke sendt på Ul?? med en gang spør du meg!

Skrevet

Hei! På frdag var jeg hos jordmor og fikk vite at SF-målene bare hadde vokst 1 cm på en måned. Ble da henvist til ultralyd, og var på ultralyd i går, onsdag. Alt var greit, morkaken virket som den skulle og nok med fostervann, men hun var litt liten. så det trenger ikke å være noe å bekymre seg over! I mitt tilfelle var det fordi hun lå i tverrleie på kontrollen på fredag, og fordi hun var litt liten - men ikke noe unormalt.

Lykke til , dette ordner seg!

Skrevet

Hei!

 

Omtrent det samme skjedde meg forrige gang jeg var gravid. SF mål ble ikke større enn i uke 32, gikk ned litt. De forandret målene med 3 cm på 2 timer....Veldig store variasjoner fra hvem som målte. De målte babyen på UL flere ganger, og fikk beskjed om at han ikke vokste noe særlig. Ble satt igang pga lite fostervann og ut kom en sunn og frisk gutt på 3500 gr. Ikke alltid apparatene stemmer......

 

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...