Gå til innhold

Barnehage"problem"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd, gjerne fra de som jobber i barnehage eller som har opplevd noen liknende:

Vår minste prinsesse begynte i bhg på tirsdag. Hittil har mamman (min kone) vært med henne alle dagene. Vi er litt skuffet over at ingen av de ansatte har tatt en liten "fadder"-rolle de første dagene, en/ei som vår lille kan få litt tillitt til når hun blir "alene". Forstå meg rett, vi er ikke hysteriske :-) , men mener at en og samme person (avd.leder?) kunne ha møtt henne ved ankomst og pratet ett par minutter med henne og ønsket henne velkommen. Til nå har det bare vært "hei xxxxx" og så hastet videre.

Er dette noe vi burde ta opp eller vil det bli mer automatikk i det når mamman (eller evt. jeg) ikke er med henne. Er litt redd for å oppfattes som "kritiske", hvis dere skjønner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er ikke kritiske.

Da E begynte i bhg, fikk han en som tok seg spesielt av han.

Det samme skjedde nå når han byttet avd.

Jeg ville tatt det opp med de som jobber der

Skrevet

Da sønnen min tok sitt første skritt i bhg han skulle begynne i, fikk han masse oppmerksomhet fra dem som jobbet på avd.

Skrevet

dette hørtes ganske rart ut.. jeg jobber i bhg, og har jobbet i flere. i alle bhg jeg vet om, har de kontaktpersoner. dvs de "deler" alle barne på de voksne, så er de barna liksom "deres" spesielle barn, som de er ekstra mye med i begynnelsen. det er også denne voksne som har ansvar for å ta imot barnet i begynnelse, til det er trygt på alle. så man får noen barn man får et litt spesiellt forhold til.

de første dagene, skal det nye barnet forholde seg mest til denne voksne som er kontaktperson, og de andre voksne tar "sine" barn. slik er det vertfall hos oss.

Skrevet

Jeg jobber i sfo , så ikke helt det samme.

Men der har vi våre barn som vi tar i mot og tar litt ekstra vare på i oppstarten.

Ellers har vi voksne hver vår gruppe som vi har ansvaret for.

Vi tok også i mot "våre" barn og foreldrene når de kom på besøk før oppstart også. :o)

Skrevet

Dette bør dere ta opp med barnehagen, det skal ikke være slik.

Vi har nettopp hatt innkjøring på jenta vår i barnehagen og der var det en primærkontakt som møtte oss alle 3 dagene. Hun ga jenta vår mye oppmerksomhet i løpet av tiden vi var der og gjorde alt hun kunne for at hun skulle føle seg trygg.

Det er ikke kritisk av dere å ønske at barnet deres skal føle seg trygg og ha en litt "kjent" person den første tiden.

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i 13 år :)

Alle barnehager jeg har jobbet i + hatt kontakt med har hatt tillknyttingspersoner til de nye barna som tar seg ekstra godt av de nye barna i den første tiden til barna er trygge :o)

Synes det er veldig merkelig at det ikke er sånn i dattern din sin bhg og jeg ville nent dette for avd.leder eller styrer .

Skrevet

Det var fint å høre, at vi ikke føler at vi er frekke liksom.

Det er en ansatt vi har forholdt oss til, men denne personen har aldri hatt tid/hatt som rutine som å møte oss og vår datter. Bare som sagt et lite `hei`. Det er vi som har måttet ta kontakt.

Men vi tar det opp i morgen og forklarer litt hva vi føler og har erfaringer fra (vi har flere barn fra før).

Også godt å ta med seg litt positive tilbakemeldinger herfra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...