Gå til innhold

dere med barn som ikke tåler melk. HASTER!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er 9 mnd, å trur ikke han tåle melk helt.. han har aldri ville hatt det no særlig, og har vært mye plaget med vondt i magen. ble bedre både med magen og eksemen hannes når han sluttet å drikke melk, for 2 mnd siden. men det er jo melk i grøten?

å han har så vondt i magen, og spyr som en gris!!

kan eg gå til legen å kreve dem tar en melkeallergi test på han, elelr er det for tidlig å finne sånnt ut når han bare er 9 mnd?

for eg spurte da han var 6 mnd, men da var det for tidlig sa dem.. men han blir ikke bedre, han blir bare værre å værre...!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er 16 mnd og vi skal til spesialist nå. Både magen og utslettet hennes er mye bedre nå hun ikke får melk. Hun får ingen matvarer som inneholder melk i hele tatt... Storebroren ga henne youghurt en morgen og da kom utslett med en gang. Spent på legebesøket, men aner ikke om det finnes "aldersgrense"

Skrevet

Det kan være for tidlig å teste ham nå. De sier vel at de tester dem rundt 1 års alderen. Du må kjøpe grøt uten melk. Hirsegrøt eller risgrøt. Ikke gi noenting som helst som inneholder melk/ melkestoffer.

Skrevet

Jeg tror nok kanskje det desverre er litt tidlig, men det skader ikke å spørre da :o)

I mellom tiden ville jeg prøvd å kutte ut melk 100 % og se hvordan det går :o)

Masse lykke til, håpe dere finner ut av det fort :o)

Skrevet

jammen, sånnt selger dem ikke her, å kan jo ikke sulte gutten heller da... men eg får, om eg går gjennom legen da..

men vet om et barn som er en mnd yngre enn mini, og har fått påvist melkeallergi allerede. så det må da gå ann?

skal ringe legen imorgen da..

Skrevet

må bare finne ut hvor eg kan få tak i mat til han som ikke har melk i seg.. noen som vet forresten? hvor sånnt selges?

Skrevet

Helsekost butikkene selger Helios grøtene som du kan bruke soyamelk eller morsmelkerstatningen du bruker. Det er veldig viktig å være "streng" på melkeproduktene. Han får nok veldig vondt dersom han ikke tåler melk, bare litt melk kan gjøre skade. Ellers kan du jo lage havregrøt som du finmoser i stavmikseren.

Jeg har brukt hirse og speltgrøt, risgrøten og maisgrøten fra Nestlè

Skrevet

nei er ikke tidlig å bli testet nu. En vi kjenner ble testet for det rundt 1 årsalderen, litt før.

Skrevet

Han er jo 9 mnd så kan spise stort sett det dere spiser. Du må lese hva ting inneholder. Finne brød uten melk (gulrotbrød og kaptei sabeltann bl.a, pålegg uten melk. go og mager pølser, finne rette karbonader osv osv. Ganske mye slit synes jeg ennå men går da bra. Kjøpe smør og margarin uten melk, bruke soyamelk med kalsium, soyayoughurt osv osv. Se på nettsiden utenmelk.no eller .com Husker ikke helt akkurat nå, og er ganske fersk på dette temaet.

Skrevet

Du får soyamelk på blå resept, eller nutramigen morsmelkerstatning. Ellers selger Mega butikkene soya yogurter som er ganske ok. Det er som regel ikke melk i brød, men fiskekaker, fiskepudding osv må du styre unna. Jeg har en gutt som er 7 som ikke tåler melk og husker at jeg sleit i begynnelsen med å være streng med dietten. Fikk kjeftet huden full av legen og har ikke syndet siden:))

Nå spiser hele familien soyapannekaker f.eks og du kan ikke kjenne forskjell om du ikke vet det. Det finnes hefter som du kan få på apoteket eller helsestasjonen ang melkeallergi. Det er viktig å lese nøye på produktene. Han skal heller ikke ha mat som inneholder myse, melkeprotein osv.. Få hjelp av helsestasjon eller ernæringsfysiolog (få legen til å henvise dere.) God bedring til gutten din

Skrevet

ok. skal høre med legen, å prøve å koke havregrøt til han.

han spiser ennå ikek det vi spiser, har helelr ikke fått tenner ennå, så spiser bare grøt og middagsglass.

har bare en ica butikk her, ikke no mega... elelr no annet for den sakt skyld. men skal høre imorgen om dem kan bestille inn nestle sin grøt som er uten melk da.. for å prøve.. så får eg ringe legen imorghen da..

Skrevet

Huff, ikke godt når det ikke er utvalg i allergi mat. Men Nestlè sin grøt er den første grøten vi gir til babyer- fra 4 mnd tror jeg..Er den som det står ris på og er blå i pakningen tror jeg. Ellers er det maisgrøten som er melkefri Du kan kjøpe soyamelk på apoteket, tror den koster 100 kr for en boks- frem til du får den på blå resept.

Du får ta deg en tur til sverige. Der er allergi mat mye billigere. Ellers kan jeg jo alltids sende opp hirsegrøt til deg om du vil det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...