Gå til innhold

Vanskelig å amme blant folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer min baby på 4 mnd og det går helt fint - når vi er alene og hjemme. Men når vi er ute blant folk, eller har besøk, er det veldig vanskelig å få til å amme henne. Hun begynner å gråte og klarer ikke å konsentrere seg om puppen. Dette har resultert i at vi, når vi har besøk, trekker oss tilbake til soverommet og ligger i senga og ammer. I senga går det absolutt best, sittende har etterhvert blitt litt vanskelig.

Når vi er i byen med bil går det bra hvis vi går i bilen og ammer, men når jeg er alene med bussen går jo ikke det. I dag gikk jeg på do og ammet tilslutt, da gikk det bra. Eller da hadde hun skreket så mye at hun sovnet etter et par skvetter morsmelk. Synes ikke det er riktig at man skal sitte på do og amme....

Har noen opplevd lignende problemer? Og fins det noen løsning? Har lyst til å finne på noe annet jeg kan gi henne så jeg slipper å sitte der med puppen ute og en skrikende unge... Har noen et tips???? Har veldig lyst til å komme meg litt mer ut, men dette virker jo litt hemmende kan man si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men det finnes jo fine ammerom rundt omkring på de forskjellige sentere. Jenta mi har nok ikke noe problem med å spise offentlig, men jeg har et problem med å amme offentlig og bruker ammerommene flittig. Fine stoler er det også der med armlene og gjerne noe å legge føttene på:)

Skrevet

Tror det er ganske vanlig i den alderen. Er jo så mye rundt å se på og bli distrahert og stressa av :) Begynner å få samme problemet her, han er 3,5 mnd. Før kunne vi amme hvorsomhelst, men det går barenår han er skikkelig skikkelig sulten nå. Så har egentlig ingen tips, annet enn at jeg tror det er noe som går seg til og at du ikke er alene :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvorfor synes du ikke det er riktig å sitte på do og amme?

Skrevet

Er jo ikke akkurat hygienisk.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Eller la meg omforumlere: Hva mener du når du sier at det ikke er riktig å sitte på do og amme?

Skrevet

Jeg synes ikke noen skal behøve å spise på do, inkludert babyen min. Jeg bor i Sandnes, og vet ikke om det finnes noen ammerom her.

Skrevet

Å amme på en offentlig toalett er vel noe av det mest nedverdigene jeg kunne tenkt meg....ekkelt nok å gå dit for å gjøre sitt fornødne om man i tillegg må sitte å amme en baby der inne....

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen, jeg hadde det på samme måten (med begge mine barn). Jeg ville begynt å venne henne til flaske, pump deg og gi henne flaske når du er ute, da blir det mindre stress! Du kan jo også gi henne litt mme på flaske hvis du syns pumping er vanskelig. Det trenger ikke gå utover ammingen å gi flaske av og til hvis du bestemmer deg for det.

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte og har sittet på do, på proverom i klesbutikker og i bilen og ammet. Har nettopp kjopt et ammesjal (i USA) og det virker veldig bra fordi gutten min på 4 mnd. blir mindre distrahert når han skal spise.

Skrevet

Faktisk akkurat som å høre om snuppa mi på 4mnd det der. Vi var en tur i byen i går i det knallfine været. Men fikk ikke til å gi henne puppen-hun ble skikklelig fly forbanna OG TRØTT var hun også, men klarte ikke roe seg siden hun var sulten.... JIPPI.... Jeg prøvde ALT følte jeg, til slutt gikk jeg inn på en matbutikk og kjøpte flaske og NAN, da fikk jeg i henne mat så hun sovnet etterpå.. PUH.... skal si jeg var stresset ei stund. Har aldri vært noe problem før. Kanskje jeg heretter skal forsikre meg og ta med en flaske når vi skal bort... Vi får se hvordan det blir..

• 1 måned senere...
Skrevet

Det fins ammesjal som kan hjelpe deg med dette som skjuler alt og skjermer barnet også. Se f.eks på kvinneverden.no

Det er viktig at man ikke blir helt isolert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...