Gå til innhold

Noen som har gått lenge over termin, og hatt noen komplikasjoner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er om en times tid 11 lange dager over termin, og begynner snart å bli litt engstelig.. hører jo så mye om lite fostervann, morkakesvikt osv osv når man går lenge over..

Men så lenge man kjenner mye liv, regnes det med at alt er bra da? Ville man kjent om noe ikke var som det skulle??

Håper noen har noen erfaringer m dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i all verden.... Skjer det ingenting?? Hva sa legen da du var der sist da?

Jeg tror ikke du skal uroe deg for mye. Du kjenner masse liv, sant? Fikk du tatt UL sist da? For å beregne fødselsvekta?

Skrevet

Har du vært på overtidskontroll?

Jeg gikk 13 dager over.. Når jeg var 10 dager over var jeg på kontroll.. Da var det litt mindre forstervann, men ikke noe farlig.. Morkaka var helt grei..

Skrevet

jeg gikk 14 dager over, og den eneste komplikasjonen som oppsto var at fosterlyden sank litt på slutten av fødselen, slik at han måtte hjelpes litt med vakum, samt at vi sleit med amminga, noe som visst er vanlig når barnet kommer lenge etter termin.

Men skal du ikke på overtidskontroll på sykehuset snart?

Skrevet

Tror kanskje man kan ha sånt litt på magefølelsen.

Ikke for å skremme deg, men jeg vet om en liten jente som døde i mammaens mage to uker på overtid. Dette er selvfølgelig ikke vanlig, men hvis du har en dårlig følelse hadde jeg krevd å bli satt i gang.

Håper du føder snart, klem til deg.

Skrevet

Gikk 18/19 dager over termin. Var inne på flere overtidskontroller, men ble aldri satt i gang. (sadistisk lege - lang historie...)

Alt så bra ut med morkake og normalt med fostervann.

Lillegutt var heilt ok, men veldig overtidig og hadde faktisk begynt å gå ned i vekt inni magen noe som må bety at det minsket på næringen. Så det var jo bra han kom ut når han gjorde..

Jordmødrene og legen som tok i mot gutten min kunne ikke skjønne at jeg ikke var blitt satt i gang. Så de skulle ta det videre med sadistlegen for å få en forklaring.

Skrevet

Jeg skal ikke på overtidskontroll før på mandag, og det er 15 dager over.. syns det er lenge å vente for å sjekke at alt er bra. Var hos legen på mandag, bare vanlig kontroll, og alt var greit der, men har ikke fått noen ultralyd eller noe ennå... syns det er litt dårlig jeg... 15 dager over termin er LENGE...

Jeg kjenner mye liv, spesielt nå på kvelden, men tenker at det kan jo være lite fostervann f eks likevel??

Skrevet

Det var jo lenge før du fikk overtidskontroll!

Men det går HELT sikkert bra =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...