Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei. Er det noen som har noen gode tips for å styrke ryggen til en 7mnd gammel baby? Han sitter ikke selv enda og krabber, og jeg vet dette ikke er noen krise på noen måte og lurer bare på om det er noen som har ett godt forslag eller to. Hvis noen kan gi meg her eller har link til en bra nettside hvor det er god info og tips generelt til stimulering og utvikling på den alderen blir jeg takknemlig. =)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 hei, du har sikkert gjort det, men du må la han ligge på magen evt på et teppe på gulvet, hver gang du steller han på stellebordet, osv oppmuntre han til å løfte på hodet sitt ved å legge deg selv på gulvet å prøv å få øyekontakt med han ved å prate osv. stimulere han med leker, lyder , ja, osv osv siden han er 7 mnd, kan du prøve å få han til å strekke seg etter lekene,.. ja, nei dette vet du vel sikkert jaja. men uansett er det kjempe kjempe viktig at babyer får ligge mye på magen når de er VÅKEN. da krybbedødforskningen fant ut at mageleie var farlig (mens de sover da...) tidlig på 90 tallet, ble det en markant forverring av barns motorikk (generelt på nasjonalt plan) fordi budskapet var misforstått til å bety at babyene aldri skulle ligge på mag. seinvirkningene av dette ble en hel barnegenerasjon med dårligere motoriske evner enn forventet til langt opp i skole alder, så, viktig at de ligger så mye på mag som mulig, mens de er våken selvsagt oioi, tytekick. men men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå