Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 ungen din på to år kommer hjem fra barnehagen og i flere dager klager på at han ikke får låne en spesiell leke fordi en annen hele tiden har den; hadde dere sagt ifra på barnehagen da ? Jeg bare lurer på hvor høy terskelen er for å si ifra om ting. Hvilke saker er det dere tar opp ? Klager dere ofte ?
ragna Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 eh..hva skal du klage på? mobbing og trakkasering? mer tungtveiende grunner som skal til her til gards.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Kunne ha nevnt det for dem, spurt om det er noe bråk mellom disse to barna for tida. Men ikke "klagd"
Anne-B. Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Akkurat sånt er bare en del av livets skole. Det eneste du kan gjøre, er å si at barnet ditt får passe på å leke med den når den er ledig da. Barn vil ofte leke med det andre har akkurat der og da, også glemmer de seg bort og husker ikke lenger på det selv om den ledig. Så blir de minnet på det igjen når de ser noen andre leke med det.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Tenker at det er greit å markere seg litt. Gutten min er av den forsiktige typen. Hvorfor skal han alltid måtte vike for de som er fysisk sterkere og viljesterke ? Er det ikke barnehagens ansvar og også passe på at de som også er litt svake kan få leke med de få populære lekene som finnes ? Det er vel ikke riktig at en eller to barn skal okkupere leken det meste av dagen ? HI
Mage Mi Sa Jo Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 nå jobber jeg i bhg, og personalet forsøker hele tiden å passe på at slikt ikke skal skje. ta det opp du for det kan hende de ikke har oppdaget at sønnen din vil leke med den leken kansje de ikke har sett signalene hans. det er ikke å klage hvis du sier at han er litt lei seg hjemme fordi han gjærne vil leke med den leken i bhg men sier at noen andre altid har den. det kommer altid ann på hvordan du tar tingene opp. går du til angrep blir det ikke så godt tatt i mot kansje er det mer i historien. spør forsiktig om de kan hjelpe sønnen din litt noen ganger og si at du selv jobber med å låne / låne bort leker hjemme slik at de forstår at du ikke mener at det bare er din gutt som vil ha denne leken. men at de handler om å dele.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Er dette et problem på barnehagen burde ansatte ha observert dette. Da prøve å lede det andre barnet bort slik at et sjenert barn også kan få komme til. Du trenger ikke direkte gå inn på dette, men fiske litt om hvordan det går med lek. Du kan også nevne den leken og si hvor mye han prater om denne. Spørre om han leker mye med den leketøyet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 HI her igjen. Nå har jeg gitt klar beskjed til de late ansatte i barnehagen. makan til oppførsel skal en lete lenge etter. HI
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Ungen min har med egne leker fra og med i dag. Og jeg ga beskjed om at ingen andre skulle få lov til å røre dem. De ble veldig overrasket, men det blåser jeg i. HI
Gjest Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Det kan de nekte deg. I en barnehage er lekene for alle. Vet barnehagene har "visefram" dag og da kan barna ta med seg. Men barnehagen har nektet mange foreldre å ta med hjemmefra. I steden for å gå den veien du gjør nå ville jeg heller pratet med de, det du gjør nå er å være slik tilbake som du ikke ville noen skulle være med din sønn, så kan ikke helt si at det blir den riktige veien. Mye bedre å ta det ved rota enn at det skal bli mange små bagateller rundt på andre områder også.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Men dette viser bare at du må lære barnet ditt å hevde seg og ta igjen! Du kan da ikke lære ham at han ikke trenger å gjøre noe for å få vilja si! Husk at du ikke alltid kan komme og redde ham, en dag må han redde seg selv og da er det greit om ikke mamma har lært ham dette fra start, når han er tenåring er det for sent....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Sitter og ser for meg hva som skjer den dagen denne gutten er forelska i ei dame,men hun liker en annen. Hva gjør mamma da,kjøper ei anna ei??? fniiis
Gjest Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Ja pokker heller, hvis den han liker ikke liker han er det KRIG vettu....*grrrr* slem dame;P
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Det er jeg som skrev innlegget, samt HI nr. 2 om at man må markere seg litt i barnehagen. De andre HI innleggene om at nå er det "krig" etc. var ikke meg. Jeg skal høre på rådet til Belmina. Antagelig ble du som gav deg ut for å være HI skikkelig irritert over innlegget, fordi du har en unge som overkjører andre unger og får alle godene. Men jeg betaler for barnehageplass på lik linje med deg, og forventer at ungen min skal bli rettferdig behandlet. HI nr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå