conney skal ha nr 2:) Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 noen som har erfaring med stripping?
conney skal ha nr 2:) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. august 2007 hehe, strippet skal det stå
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Hehe... stripping.... ja det er jo en hvis for for stripping, av med tøyet osv:-) Ble strippet/tøyet første gang for 14 dager siden - hadde 1-2 cm åpning da. Ble strippet to ganger i forrige uke - hadde 3 cm åpning. Bli strippet igjen i dag - hadde fortsatt 3 cm åpning. Er moden og har terrmin på fredag.... men det skjer ikke en DRITT her!
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg hadde termin i går, blitt strippet i dag. Litt spent på natten, men merker ingen verdens ting for øyeblikket. Sukk!
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Ja.... forventningene ved stripping har dabbet av for hver gang. Satt nesten klar i bilen med baggen etter første stripping....hehe:-) I dag gikk jeg ut og klippet plenen med dytteklipperen i håp om litt action, men neeeeeeei da! I morgen blir det trampoline!! Blir ant. satt i gang på fredag, men jeg vil at det skal starte av seg selv. Begynner å haste nå, kun to dager på meg.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2007 Jeg har fått enda mer smerte( mensmurring) etter jm var her... er spent på dette , men gidder ikke ha noe forhåpninger... men viss disse maserien forsetter så kommer jeg til å være utslitt til fødsel..men, får håpe jeg får sove i natt da, skal ta smerte stillende snart, slik at jeg får sove
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Gjør det du, stakkar. Håper vondtene dine fører noe med seg:) Lykke til og massemasse fødestøv til deg!
moklatt_har født 31.08 Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 urettferdig....hvorfor blir dere strippet så tidlig.Legen min nektet å gjøre det på meg.Jeg er 2 dager over termin og legen sier tilogmed at barnet er stort.(har tiligere født barn på 4.2 kg 9 dager før termin)Jeg har helt angst nå...Kan jeg ringe på kk og be de om å gjøre det.Legen har tilogmed skrevet i papirene mine at barnet er stort.
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Jeg fikk tilbudet, bla annet fordi sf målet mitt nå ligger på 41, og det rett og slett ikke er plass til så mye mer baby inni der. (Vil ikke settes igang) Men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis, om jeg hadde fått tilbudet uansett... Vet ikke om det har så mye for seg da, hvis det er noen trøst. Ikke akkurat noe som skjer her nå
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Samme sier jeg! Hvorfor blir folk strippet så tidlig?? Jeg er også 2 dager på overtid. Hatt falske rier i en måned, har konstante kynnere, vondt i ryggen og menssmerter!! Trodde ikke de gjorde det før termin en gang. Vurderer også å ringe KK eller jordmoren i kommunen å be henne gjøre noe. Orker ikke dette lenger! Hvertfall ikke når vi må lese om folk som er flere uker bak oss som blir hjulpet i gang:( Beklager at jeg ikke klarer å glede meg så masse på andres vegne.. burde kunne det.. Men er sååå sliten!!! Har også fått dårlig oppfølging av lege, jm har vært sykemeldt siden min første time der hun forøvrig sa at jeg skulle ha flere kontroller enn vanlig, men har fått færre!!
aanonym Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Ut fra min erfaring: Ikke ha alt for store forhåpninger til at det skal skje noe raskere... Det tok to uker hos meg (og da var jeg en uke på overtid og ville ha født uansett).
Lykkelig med 2 barn Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Blir jo strippet fordi jeg har åpning, ellers er det liten vits!! Går hos en super jordmor som kanskje følger opp tettere enn hva lege gjør. I tillegg går jeg til oppfølging på Rikshospitalet, pga masse styr med antistoffer i blod. Riksen ønsker ikke at jeg skal gå noe særlig over termin og vil sette meg i gang om det skjer. Jeg og jordmor vil heller prøve å starte fødselen på normal måte, enn at jeg legges på drypp. Vil heller gå over termin, enn at fødselen startes medisinsk! Ser dessverre ut som om det blir igangsetting og drypp på meg i morgen....
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Jeg er 38+3 og ble strippet på¨tirsdag. Hun som gjorde det er jordmor og akupunktør, og jeg har gått der siden uke 35 for modning. Grunnen til at hun gjorde det så tidlig er uenighet i henhold til menstermin og UL-termin. Idag har slimproppen min gått, og jeg hadde vondt i flere timer i natt. Mensmurringene er kraftige nå, men ikke noe system i dem. Går ikke ann å telle det som rier med andre ord.
lillebøll@ Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Eg blei strippa av jm 3 dager over termin kl 13.30, fekk rier med ein gang. Etter eit døgn og to turar til Føden gjekk vatnet, riene hadde til då vore ineffektive, sjølv om riene var kraftige skjedde det ingenting med opninga. 1 cm på 28 timar.. tenk det var skuff det! Når vatnet gjekk var jenta mi ute på 3 timar. fra 3-10 cm på under ein time. Ingen som trudde meg når eg sa at eg hadde trykketrang:-) Ho vart fødd kl 23.17, så eit og eit halv døgn etter strippinga Vil nok ikkje bli strippa igjen, og jm på føden var ganske oppgitt over at mi jm hadde strippa meg. Men, men alt gikk bra til slutt:-) Lykke til alle sammen!
lillebøll@ Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 må legge til at jm strippa sjølv om eg ikkje var heilt moden. Hadde fremdeles ein liten cm igjen på liv.tappen. Det var nok difor det blei så mykje krøll..
conney skal ha nr 2:) Skrevet 23. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. august 2007 jeg fikk to rier rett etter strippingen, veeeldigg vondt, men de gikk over når jeg la meg, men jeg hadde tatt smertestillende da som jeg fikk av jm... jeg må da bemerke at jeg er moden, har maserier, men ikke effektive nok til å åpne.. skal på kontroll i morgen, får se om noe har skjedd til da.. det merkelige er at i dag har jeg nesten ikke vondter i det hele tatt, nesten ikke samentrekninger..syns det er rart med tanke på at jeg har gått slik i 4 dager,, men deilig at kroppen kan slappe litt av for en gangs skyld.. men herlighet jeg har termin 1 sept, det er jo neste lørdag..en uke, ikke lenge til gitt:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Er det bare meg, men hva i allverden er strippng? Hørte ikke om noe sånt sist og ikke nå heller..
aanonym Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Selvsagt må man ha åpning/være moden - jeg var det til gangs jeg, men strippingen gav ingen resultater likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå