Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ammet i 4,5mnd nå og føler (av personlige grunner) at eg har lyst å slutte.. hvordan skal eg gå frem når eg skal trappe ned amming og begynne med MME?

noen som kan hjelpe/gi meg noen råd? :)

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke så mye erfaring men jeg både ammer og gir flaske, du kan begynne med å bytte ut ett måltid med flaske osv kanskje? :) du ser jo fort om hun tar flaska så da er det kanskje bare å gå for det med en gang, er ikke sikker på om man må trappe ned:) hos legen kan du få resept på piller som skal stoppe melkeproduksojnen har jeg hørt i allefall:)

Skrevet

takk:) hun spiser enormt mye av og til.. kan tømme begge puppene, spise 2-3teskjeporsjoner med grøt + 140-160 ml MM på flaske etterpå.. gir eg hun ik grøt og flaske, skal hun henge på puppen i flere timer før hun sovner!! :( er så ufattelig sliten... vet ikke om hun tar MME, har ikke prøvd det.. men hvilket måltid skal eg skifte ut MM med MME da?

har så dårlig samvittighet fordi eg vil slutte å amme, men eg er bare så sliten :( hun er jo fornøyd å mett på dagen, bare VELDIG sulten på kvelden/natten...

Skrevet

bare amm på kvelden f. eks. å viss du får spreng, så ta deg en dusj, så handmelker du til det forsvinner. gjør det en stund. så forsvinner det etterhvert.. mme gjer du når babyen er sulten :)

lykke til

Skrevet

jeg ga mme i tillegg til amming. holdt på sånn i ca.1mnd

jeg amma mindre og mindre og mere mme. han klaget ikke. funka bra så ;D

Skrevet

Ettersom hun er så sulten på kvelden og det er den tiden du er mest sliten kan det jo være en idé og prøve da?

Har vært med på babyer før som har blitt ammet dagtid, og fått ekstra med MME på flaske om kvelden. Dette fungerte veldig bra fordi hun ble ordentlig god og mett på kvelden og pappaen fikk være med på kveldskosen og mating om han ville. Kanskje kan du amme før kveldsstellet og gi en flaske etter hvis hun fortsatt er sulten?

Hvis du har lyst til å fortsette å amme delvis og bare gi flaske på kvelden, evt oftere, så kan du selvfølgelig det. Kanskje det at du får den "pausa" gjør at du ikke blir så sliten ellers? Evt så kan må få tabletter som gjør at melkeproduksjonen stopper opp og da trenger du ikke å trappe ned. Om du vil prøve med en eller flere flasker MME i døgnet først eller ta tabletter og slutte må du føle på selv. Dette er bare forslag og du må vurdere hva du klarer og hva som passer best for dere.

Lykke til!

Skrevet

åå tusen takk for råd.. har lyst å amme delvis og trappe gradvis ned, ikke slutte på dagen.. er jo så koselig å amme.. men er også ufattelig slitsomt når babye aldri blir mett..

men kordan venner eg hun til MME da? den smaker vel ikke det samme som MM og hun vet jo at puppen er i nærheten liksom.hehe.. :P

Skrevet

Hei hei.

Er veldig vanlig at de er mer sultne på kvelden. Står en fin artikkel om det på Babyverden. Man produserer også mindre melk da, derfor hun vil henge i puppen hele kvelden. Var sånn her også til tider.

Kanskje hun skulle få mer grøt og MME i tillegg på kvelden.

Snuppa mi er 1 uke eldre enn di, og hun er også en storspiser. Har ofte gitt MME i tillegg til MM på kvelden helt siden huhn ble født. Orket ikke den henginga i puppen hele kvelden. Hun bare sutret og var vanskelig å få til å sove også. Var jo ikke mett med bare MM stakkars. Beundrer deg for å ha stått på med dette "kvelds-tullet" så lenge =)

Vi gjør iallefall sånn på kvelden:

Kl 18.30 Grøt + sviske eller annen dessert, vann eller pupp

Kl 19.00 Bad, pysj

Kl 19.30 Kos og pupp

Kl 20.00 Nattasang, stryke på kinnet osv og sove

Er snart oppe i full posjon grøt. Endelig sovner hun uten altfor mye skriking. Er mett og fornøyd.

Kanskje du får mer mot til å fortsette amminga hvis du slipper sånn tulling på kvelden. Jeg merket ihvertfall det. Det er skikkelig slitsomt. Hvis ikke kan du jo bare bytte ut ett og ett måltid som foreslått ovenfor.

Skrevet

Ble veldig langt det forrige, men klarte fortsatt ikke å svare på spm ditt.... hehe.

Her gigg det veldig fint å gi mme. Tok det glatt hun. Liker nan best da. Har prøvd Collett og Hipp også. Hvis jenta di er så matglad, så skal du se det går fint. Bare å prøve.

Kan kanskje være lurt å prøve en av de ferdigkartongene først. Er så kjedelig å kjøpe de stor (og dyre) boksene hvis hun nekter.

Skrevet

ja får prøve litt mer grøt og mme som tillegg.. håper dt ordner seg,.. nej er ikke så kult det der "kveldstullet", blir veldig sliten av det.. hun er egentlig ikke så begeistret for grøten..men får prøve litt uansett:)

har allerede en sånn stor nan boks.. :) kjøpte da hun var 3,5mnd fordi hun begynte å tulle seg skikkelig da.. men det ordnet seg litt så fikk ik brukt den, gav henne grøt i stede (råd fra helsesøster). men nå krever hun enda mer igjen.. hehe.. storspist jente ja! :P hun spiser vel vist hun er sulten nok ja.. hehe..:P

tusen takk for svar :)

Skrevet

om du har litt malt i mme tar hun den kanskje lettere for da smaker den nemlig søtt:) jeg begynte gi tilleg utenom puppen og da ble det mindre og mindre melk i puppen (hadde bare melk i en pupp) og nå er det mest koseskvetter dær slik at det er myye melk om morgenen når det har rukket samle seg opp hele natta, men nesten ingenting på dag og kveld, passer jo suverent til deg kanskje?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...