ragna Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 scenario: min 11 mnd gamle sønn pekte og sa "se, gagakk" fakta banan; fuglen var en utstoppet støvete ugle..men lell ;-D
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 He he de er herlige når språket kommer rennende på......Her i huset har vi begynt med setninger og kan si at det er spennende det også he he=)
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Så koselig... nesten litt trist å tenke på at jeg må bli bestemor før jeg får den opplevelsen igjen. Forøvrig bør du ta en runde på begavete barn med den der, og late som du er skikkelig seriøs, det er et usedvanlig underholdende forum.
ragna Skrevet 22. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2007 hehe;) finnes ingenting morsommere enn å høre på barn som lærer seg laaaaaaaange setninger! og etterhvert som de vokser til vil man helst at de skal stoppe mens leken enda er god (som da min datter "skjelte ut" en gammel dame hos optikeren fordi hun mente at den "påsete dama hadde tatt mammas stol" og en annen gang, på samme sted faktisk, ble vilt forelsket i en ung farget mann "ååååh, se mamma, en hel sjokolademann!! flaaaaaaaaut! men hun var bare 2.5 år gammel, gyldig unnskyldning det;)
ragna Skrevet 22. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2007 hehe, riste litt liv i det berømte begavede barn forum ja! hmm, må snekre isammen noe skikkelig bra da, så skal jeg poste jeg! hva med; undrer meg over mitt usedvanlig oppvakte og begavede barn. holder pusten for hvert ett skritt han tar, hvert ett ord han sier. jeg vet med meg selv at han ikke er som andre barn, ta f.eks idag; etter nøye gjennomtenkning (noe jeg ser han gjør mye) utbrøt han; "se, gakkakk" hvorav han pekte på en død ugle....kremt kremt, blir litt tynn den der altså......
ragna Skrevet 22. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2007 det enkle ofte det beste? er mitt barn ekstra begavet? (overskrift) min sønn (11 mnd) kan si to-stavelsesord, som f.eks; "se, gagakk" er dette normalt? bør jeg gå videre med saken; det være seg tilrettelagt "undervisning" i bhg, talepedagoger for opprettholdelse av den fantastiske tale-evnen han utviser. eller bør jeg rett og slett bare la det ligge? kun seriøse henvendelser takk. mvh
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 .....fakta banan....??! ........øøøøhh....... ??
ragna Skrevet 22. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2007 så stor plass for så få bokstaver?? ... ...... ..øøh? et uttrykk lille venn.
Løvemor79 Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Artig når det kommer ord ut av munnen på knøttene, ja. 3-åringen her hermer og prater som en foss, og kaller bestemoren sin "Mutter'n", og har blant annet snappet opp pappans "What tha..?" Han på 2 mnd roper bare "HEY" når folk går ifra han. :oP
Mage Mi Sa Jo Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 guttenmin på 9mnd er ikke så bevisti språket enda men han hermer. så på stelle bordet hvor han ligger urolig pleier jo jeg å si nok til han og gjærne flytte armen hans vekk fra bleiene. som han gjærne riverutover alt. så å har han gjentatte ganger sakt nok og flyttet armen sin vekk fra bleiene. hihi han har også i lengre tidnår han våkner om morgenen reist seg opp i sengen sin og så sier han hei. men det er vel i grunnen det. men du har jo grunn til å være stolt da.
Sibas Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Artig. Vesla mi peker på alt og sier; "maaaaaa" til alt. (Mat..:-) Og hver gang jeg ber henne om å si mamma sier hun høyt og tydelig pappa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå