Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser menyen for dere 5mnds gmle babyer ut...?

Her gir vi ca. halvt middagsglass til lunsj, og grøt på kvelden, restene får han mm/mme.

Lurer litt på hvordan/når/ hvor mye mer vi skal innføre av fast føde fram gjennom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Her får mini en porsjon grøt på kvelden + et beger med frukt hvis han vil ha. Resten får han morsmelk. Vi har gitt grøt i litt over en måned, så lurer veldig på når vi skal gi noe mer og hva det evt bør være... Om vi skal innføre middag eller et måltid til med grøt.

Skrevet

Jenta mi er 5 måneder om noen dager..

Dette er en ca. meny med ca. tider.. hehe..

09.00 - Grøt av 140 ml mme + vann

11.00 - Mellommåltid om det trengs (frukt eller fruktmos)

13.00 - 260 ml mme

17.00 - Middag (hjemmelaget) eller grøt av 140 ml mme + vann

19.00 - 260 ml mme

Får mer frukt og vann om dagen som regel emn det er ettersom det passer...

Skrevet

Dette lurer jeg og på om dagen....

I dag fikk mini dette:

kl 11: grøt av ca 100ml mme + fruktmos

kl 13: 1 most banan

kl 17:30: grøt av ca 100ml mme + fruktmos

Ammer innimellom dette...

Dette var første dag med to grøt måltider.... Tror vi på sikt skal prøve å få inn en middag i 14-15 tiden.... men vet ikke helt når vi bør begynne med det....

Gir dere en sort grøt eller har dere prøvd flere sorter? Må en ha ny tilvenning når en skal prøve en ny sort grøt?

Ikke lett dette med fast føde...

Skrevet

Jeg gir maisgrøt om morningen og havregrøt om kvelden... virker som om havregrøten sitter bedre i magen...

Hadde ingen ny innføring av havregrøt...

Bruker forresten 4 månedsgrøt da..

Skal begynne med havregrøt morgen og kveld bare jeg får brukt opp det jeg har hamstra inn.. hehe.... Havregrøten er myyye lettere å røre ut.. Maisgrøten har jo lett for å klumpe veldig(selv om jg har finni ut hvordan jeg skal få den klumpløs..)

Skrevet

Lily Of The Valley & Alex?

dere har innført dette litt etter litt eller?

huff... er så usikker når det gjelder dette mat gerien

Skrevet

Begynte litt og litt med maisgrøt om kvelden til det var en full porsjon)ca.1 uke). Etterhvert ca en måned etter begynte jeg å gi henne en porsjon om morgenen og en om ettermiddagen...

Jenta mi får en ts med hjemmelaga sviskepurè i grøten om morran og hun elsker det..

Maisgrøten om kvelden bytta jeg bare ut med havregrøt...

Bare å spørre det vettu.. Om mer også hvis det er noe du lurer på.. Men så sitter ikke jeg med fasiten da...

Skrevet

ja, er deiligt å ha noen å spør å diskutere med:)

når dere begynnte med grøt om morgonen....innførte dere på ny da, slik som da hu fikk grøt første gang?

Skrevet

Nei, siden hun allerede fikk en full porsjon på kvelden så gikk vi rett på en full porsjon om morningen....

Du har ikke msn eller noe da? Litt lettere å "prate" der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...