Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Kan man ta for mye folat? Jeg er ikke gravid ennå, men tar jo selvsagt folat-tabletter... Dette tilsvarer da 400mg som er det som anbefales... Jeg tar i tillegg vitaminbjørner, og jeg så nå at der er det også 100mg per bjørn, og man tar to om dagen av dette... Altså får jeg i meg 600mg, istedenfor de 400 som er anbefalt... Blir dette for mye??? Eller er det bare sunt?????
Lille Vitamin har 3 minier Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Neida kroppen kvitter seg med det den ikke har bruk for. Jeg har selv tatt 10 x den vanlige dosen pga at jeg tidligere gikk et halvt svangerskap med et barn som hadde ryggmargsbrokk. Den høye dosen er anbefalt dem som tidligere har fått barn med dette eller som har det i familien.
Babyønske �� Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg tar også 600 mg, og har gjort det lenge, lenge før jeg planla å bli gravid. Men det var også fordi at kombinasjonen av vitaminene jeg tok gjorde at det ble sånn. Det gjør ingenting å ta mer enn det som er anbefalt dose, I USA er visst anbefalt mengde 800. Folat er vannløselig og kroppen tar opp det den trenger, resten skilles ut i urinen. Leste for ikke lenge siden en undersøkelse(svensk) som sa at muligheten for å få tvillinger kunne være større, men om det er så mye å rette seg etter, skal jeg ikke si for sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå