Gå til innhold

Har noen blitt gravide utenfor EL? Sjansene er jo mindre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare tenkt litt på det den siste tiden. Vet at sjansene er størst under EL, men i henhold til prosent utregningene i forskjellige tabeller, så viser de jo en liten sjanse for å bli gravide ellers også.

Er det noen som vet noe om dette...?

Har ikke lyst å "bruke" om mannen min unødvendig...huff da, høres helt forferdelig ut ..hehe...

Men regner med at dere skjønner. ;)

Svar mottas med takk..eller noen tanker rundt dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Det jeg tror du sikter til er at en kan bli gravid om en har sex før og etter EL. Det er fordi cædcellene kan leve i opp til fem dager inne i kvinnen, slik at den da kan befrukte egget når EL skjer. Etter EL lever egget i ett døgn(tror jeg det var), slik at en kan bli gravid da også. Så det vil si at en da har ca seks dager hvor en er fruktbar.

Så kan også syklusen plutselig endre seg, slik at når en ikke tror at en har EL, blir en plutselig gravid like vel. F.eks hvis noen bruker såkalte sikre perioder som prevansjon. Men dette er veldig skjeldent.

Det går ikke an å bli gravid hvis en ikke har EL.

Skjønte ikke helt hva du mente med å "bruke" mannen da.. ? :)

Skrevet

Takk for svar...Er vel det de prosent tabellene sikter til da..

Bruke mannen..hehe...mener bare at HAN syns det blir litt vel mye kos i senga hvis en skulle holde på nesten hele mnd...personlig syns jeg det er helt greit ;) hihi---

Skrevet

I see! :) He, he.. :) Ja, greit å vite hvilke perioder en kan kjøre på i! :)

Har du stabil syklus da? Bruker du EL-tester?

Skrevet

El.tester bruker jeg ikke. Har hatt god peil på slimet..kremt, men

trodde jeg hadde stabil syklus, har bokført de siden i fjor, ligger alltid mellom 27-29 dager...

Så da kjørte jeg jo på i den uka jeg skulle ha EL..( i henhold til tabeller)

Tror du jaggu ikke jeg plutslig hadde 5 dager mindre syklus..hehe--- sikkert kroppen min som reagerer på "baby.stress" Men det var jo den første mnd da. Nå føler jeg meg mer avslappet til det hele..

Tenkte hvis det ikke skjer no i løpet av de neste fire-fem mnd, så kjøper jeg meg noen tester!

Lykke til da!!!!

Skrevet

Ja, det er jo ikke noe å stresse etter så tidlig, men veldig greit å følge med på lengden av syklusene da.. :)

EL kommer som oftes 14 dager før mens.

De EL-testene er jo ikke alltid så enkle å holde på med heller da! :) God plan det å se det an litt, så kan du evt prøve EL-tester om 4-5 mnd, ja.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...