Kakebakesøte Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 ikke ordinær ul, men kontroll fordi jeg har lupus antistoffer i blodet. Alt så veldig bra ut nå og jeg får en ekstra sjekk i uke 34 for å se om det er noe vekstavvik mm. Men nå er jeg virkleig lettet og glad. Grudde meg til denne ul'n. Men nå vet jeg jo at det er en sprell levende liten en som bor inni magen min. Gleder meg til ordinær ul!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 så bra da:) Gratulerer! Artig med UL, har litt lyst til å stjele legen sin og ta med hjem så jeg får sett nurket når jeg vil:)
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Så bra at alt så bra ut. Er dette noe de sjekker automatisk på alle de div blodprøvene de tar eller har dere sykdommen i familien? Grunnen til at jeg lurer er at min eldste datter mest sansynlig hadde et sjeldent syndrom som ikke engang har et navn i følge legene. Lupus var en av de diagnosene som ble sjekket ut og mye av det hun hadde kunne sammenlignes med Lupus. Fikk aldri noen svar siden hun desverre døde fra meg. Tenker jo også at når de ikke kunne gi meg noen svar så hvordan vet de at det ikke er arvelig !!! Kan jeg oppleve å få et sykt barn igjen !! De har aldri sjekket om jeg har lupus antistoffer tror jeg. Har fått 2 friske barn etter dette. Dette ble kanskje litt mye men tankene svirret da du skrev Lupus. Klem
Kakebakesøte Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Veldig trist med dattern din. Leit at de ikke har klart å finne ut hva som feilet henne. Jeg prøver å finne ut mer av denne Lupus. Legen jeg var hos denne gangen sa at jeg kan overføre lupus sykdommen til mine barn. Den skal ikke kunne bryte ut hos meg, men altså mine barn kan få den. Det her virker litt rart på meg fordi de legene jeg gikk hos ved forrige svangerskap sa at det ikke er arvelig (kanskje jeg misforstod forrigegang eller denne gangen, hvem vet). Jeg aner ikke med andre ord. Årsaken til at jeg har fått vite at jeg har lupus antistoffer er fordi jeg veldig brått (for 8-9 år siden) ble ganske sensitiv for sol, noe jeg synes er og var ganske plagsomt. Har derfor gått til utredning for å finne ut av hvorfor. Resultater uteblir, så fremdeles vet jeg ingenting, men de fant altså at jeg har disse antistoffene i blodet. Jeg vet ikke om noen andre i familien som har det/har hatt det. Jeg ble utredet på Ullevål og Diakonhjemmet i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå