Gå til innhold

Dersom man reiser uspesifisert utenfor sesong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da gode/dårlige muligheter for å få oppgradert hotellrommet dersom det vidser seg å være behov? Og om man reiser uspesifisert uten bad og dusj, kan man oppgradere til et rom med dette?

Skal til Tyrkia. Hva vil det evt koste å oppgradere for en uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gode muligheter for dette ja !

Prisene er jo forskjellige men skal ikke være så dyrt.

MEN om du får et 3 stjernes uten eget bad så kan du bytte til et annet 3 stjerners med bad gratis.

Skrevet

Hvor har du hørt at man kan bytte til et annet hotell med bad?? Om man har kjøpt uspes kategori 1 (uten garanti for dusj/wc) så er det jo det man har KRAV på...alt annet må i aller fleste tilfeller betales for. Om ikke guidene er veeeldig snille da...

Jobber i reisebyrå, og har aldri hørt at man kan garantert få bytte gratis..

Men sjansen for at du får uten dusj/wc utenfor sesong er ikke videre stor...Prisene varierer om du må kjøpe deg opp. Det kommer jo an på hva som er tilgjengelig. Om du må kjøpe deg opp fra 2-stjerners til 4 stjerners fordi det er det eneste som finnes, så vil jeg vel tro det koster litt.

Skrevet

Hmm...oki.

Men feks hos Ving. Der har de to typer uspesifisert. Med bad, og uten. Om vi reiser uspesifisert uten bad, vil det ikke da si at samma pokker hvor mange ledige rom med bad det er så får vi et rom uten? Eller "oppgraderer" de på en måte dersom det finnes ledige rom med samme standard, men med bad?

*klør meg i hodet*

Aldri vært i "syden" jeg.

Skrevet

Neida....Det er bare sånn at uten dusj/wc er det dere minimum har krav på. De bruker rommene som de allerede har kjøpt inn/betalt for (garantirom) til uspesifiserte gjester. Det er bare om de har brukt alle disse hvor de må leie nye rom, og da kan man jo risikere at man ikke får dusj/wc..

Når man skriver uten dusj/wc, så vil det si at man da evt ikke får det på rommet, men kanskje ute i gangen, felles med andre.

Om dere reiser utenfor sesongen så ville jeg nok kanskje tatt sjansen på den billigste, for dere kan jo da evt kjøpe dere opp om det skulle være helt jævelig, MEN det kan som sagt koste litt. Men reiser du med veldig små barn, så vet jeg ikke helt hva jeg ville valgt.

Men sjekk gjerne hva billigste spesifiserte bosted koster også, for det er ikke alltid det er veldig stor forskjell i pris sånn utenfor sesongen.

Skrevet

Mye info, takk!

Reiser med en kar på 5 år, som ikke er spesiellt kravstor sånn sett. Og uansett reiser vi jo ikke for å sitte på rommet ei uke, det er kun for å sove.

Det som er at vi bor slik til at det er bare et aktuellt avreisested og ett selskap, og prisene der varierer kraftig, 1700 for uspesifisert uten dusj, 2500 med dusj, og 4000 spesifisert. Så det sier seg jo selv at det vil lønne seg om vi evt må oppgradere for ettpar tusenlapper. Er bare greit å vite sine muligheter før man reiser.

Skrevet

Da ville jeg nok valgt det billigste ja...bare ta høyde for å ha penger til en evt oppgradering.

Husk også at du kan havne utenfor byen/langt fra stranda, ikke basseng eller andre fasiliteter.

Om man går ut ifra at det kan være litt dårlig, så blir du bare positivt overrasket om du får noe bra. Er såååå mange som tror at de skal få kjempefine bosteder, og så blir ferien bare dritt fordi de blir skuffet og irriterte.

Les gjerne igjennom reisevilkårene i prislista, for der står alt om uspesifisert reiser. Man har liksom ikke lov til å klage på noe på sånne reiser, så det er greit å ha alt på det rene.

Skrevet

Hehe, skal forberede oss på hull i taket, dokø og skitne laken, så blir det garantert bra uansett. :-D

Akkurat når det kommer til slikt er det kjipt å bo som man gjør. Ser at "sørpå" får man spesifiserte turer for en slikk og ingenting. Men skal ikke klage, i år var det jo vi som fikk smmeren.

Takk for nyttig info!

Skrevet

Du får ikke billige flybilletter hit da? Så har du jo mer å velge i også

Skrevet

Nja. Har jo både tenkt på det, og sjekket. Men det koster omlag 2000 pr pers å komme seg til gardermoen og tilbake igjen, og med flybytte og venting blir det like greit da å finne direktetur selv om det kunne lønnet seg en anelse rent økonomisk å dratt fra Gardermoen feks.

Skrevet

jo,det kan jo være at det er bedre å slippe all ventingen. Du må jo også sørge for å ha gooood tid imellom i tilfelle flyet ditt skulle bli forsinket eller kanserllert..Greit å ha iallefa ett eller to fly til man kan rekke. Man kan også ringe SAS og høre hva tilslutningsbilletter koster, men de er som regel dyrere

Skrevet

Regnet litt på det. Blir dyrere å reise om GM uansett. Så da satser vi på at det blir uspesifiseet, med litt ekstra kronasje om vi må oppgradere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...