Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen andre som sliter med søvn? Jeg får rett og slett ikke sove. Kan ikke skylde på kvalme e.l. lenger, men ligger allikevel våken i tiiiimesvis om natta. Kanskje litt småstresset på jobb, men ikke SÅ stresset. Det er absolutt merkelig og ikke minst dritslitsomt :-(. Helt zoombie hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er så trøtt at jeg får som regel sove... men når jeg først våkner på natten fordi jeg må på do eller er tørst eller sulten, så hender det jeg sliter med å få sove igjen... det jeg pleier å gjøre er å putte ipoden i øra og høre på lydbok... funker for meg:)

Ps. sykemeld deg hvis du nesten ikke sover... stort søvnmangel er ikke bra!

Skrevet

Jeg har også problemer med søvnen. Er sykemldt 40 % så føler jeg har litt mer overskudd nå. Men våkner ofte i 3-4 tiden og ligger å vrir meg til morgenen. Må også ofte opp for å tisse. Pleier å sove en liten time på dagen men vet ikke om det er grunnen. Må nesten ha den timen for er så sliten etter jobb. Vondt å ligge på magen pga ømme pupper og vondt å ligge på sidene pga en prolaps jeg har hatt. Ryggen har jeg aldri vært komfortabel med å ligge på men nå må jeg venne meg til det.

Huff og huff, men det kommer jo noe godt ut av det :-D

Skrevet

Ja det er skikkelig slitsomt, og så tenker jeg jo selvsagt at det ikke kan være helt bra for barnet ... Men det går vel bra. Evt. sykemelding passer EKSTREMT dårlig (ny jobb), men jeg prøver å ta det med ro og kveldene går med til ekstrem passiv sofasitting.

Men du prinsesse som har tre barn i tillegg ... all medfødelse, bra du har fått litt sykemelding så du har litt overskudd (?). Tror vi har hatt ganske like svangerskap :-) - veldig kvalm, -trodd vi skulle ha tvillinger, - søvnvansker :o).

Skrevet

Ja, kvalmen er heldigvis forsvunnet. Har 2 uker igjen av sykemld men håper å kunne være tilbake i full jobb, det er jo det jeg ønsker. Men ikke til enhver pris.

Hvordan er det med din kvalme da?

Skrevet

myemyemye bedre :-) Var kvalm til fredag (13+1). Nå har jeg bare kastet opp 1 gang på 5 dager. Hvis jeg bare hadde sovet hadde jeg vært i superform ...

Skrevet

Min kvalme forsvant i uke 11 og det var bare en fantastisk følelse. Har fått matlysten tilbake. Men en trenger jo søvnen også for å fungere.

Trodde egentlig at 2 tri var da du fikk ekstra mye energi.... Ser ikke sånn ut foreløpig :-(

Skrevet

HUff.. Høres da forferdelig ut.. Skulle gjerne gitt deg de søvntimene som jeg får til overs hver natt.. for for meg er det en kamp og måtte våkne til rett tid... er skikkelig murmeldyr jeg..

Så sender deg litt sovestøv, sånn som ole Lukkøye har, jeg har nemlig fått for mye.. *poff* da er det sendt. :)

Håper du får sove bedre i natt.

Kansje du skulle tatt det opp med jordmor.. Hun/legen kan kansje gi deg noe mildt sovemiddel.. :) Men er dette bare i svangerskapet?

Skrevet

Har det også slik. Sovnar greit om kvelden, men om eg må opp på do midt på natta så startar hjerna å kverne slik at eg ikkje får til å sovne igjen sjølv om eg er stuptrøtt. Kjempeirriterande, men heldigvis fungerar eg greit på dagtid likevel. Sloknar av og til i lag med TV og slik, men det gjer på ein måte ikkje så masse. Er vel ein måte å forberede oss på nattevåk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...