Monajenten Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Må bare spørre deg om en ting; Fikk du lokalbedøvelse eller full narkose? Kan jo velge selv, og er fryktelig usikker.
Honningmelon Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Kan svare for venninna mi da :-) Hun fikk full narkose.
Kludrepluten Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Skal du ha full mageplastikk med flytting av muskler?
Monajenten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2007 Er ikke helt sikker:-/ Skal ihvertfall ha mer enn "liten" tror jeg.
"Frostpinnen" Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Noen som vet hva det koster sånn ca?
Kludrepluten Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Har aldri hørt om at du kan få full mageplastikk i lokalbedøvelse. Ved full mageplastikk løsnes huden opp fra brystbensbuen og helt ned til skambenet. Muskler syes sammen og du får ny navel. Gjerne også fettsuging. Denne operasjonen tar tid, og da vil jeg anbefalle narkose. Vet noen tar fettsuging i lokalbedøvelse,men selve plastikkoperasjonen i narkose Men siden du har fått valget tror jeg kanskje det er en liten plastikk? Huden opp til navelen løsnes, strammes og sys.
Kludrepluten Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Full mageplastikk varierer litt i pris fra klinikk til klinikk, men mellom 30 - 40 000 er ikke uvanlig, litt avhengig av type operasjon du skal ha.
Bella Donna Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Har ikke hatt bukplastikk, men det er ikke så lenge siden jeg fjernet en eggleder, så jeg har litt erfaring med mageoperasjoner. Jeg hadde full narkose (hadde ikke noe valg), men da, og i ettertid, er det når jeg våkvet opp fra narkosen som var det absolutt værste med operasjonen. Var helt i ørska, kvalm, og sykt tør i halsen. Også utrolig "ekkelt" at flere timer liksom var helt borte. Om man bare har lokalbedøvelse har man jo mye mer kontroll, og kan følge med på hva som skjer. Jeg hadde ikke vært i tvil. Lykke til med operasjon:=)
Kludrepluten Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Et lite tips for å ungå de værste plagene etterpå. Be om at kvalmestillende blir gitt under operasjonen! Si at du "alltid" er plaget med kvalme etter narkose (om du har tatt det før da selvsagt) Dette gjør at formen er ganske mye bedre. Og de vil helst ungå at du kaster opp etter operasjonen derfor gir de gjerne litt ekstra da!
Monajenten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2007 De skal skjære vekk all huden fra navlen og ned til skambenet, er det full bukplastikk da? Får ny navel ja. Takk for tips om kvalmestillende her nede:)
Kludrepluten Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Det regnes som full ja. Men om du ikke skal ha fettsuging eller sying av muskler går det jo kortere tid. Klarer du å ha nervene under kontroll, og føler at det er greit at du merker at de behandler deg (for det merker du godt) er det greit med lokalbedøvelse sammen med beroligende. Jeg personlig hadde valgt narkose, uten tvil. Men nå er jeg ei "pingle" når noen skal behandle meg! Du må føle litt på hva du synes du kan orke selv. Men det regnes faktisk som en ganske stor operasjon!
Cat.68 Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 jeg anbefaler deg full narkose jeg Monajenten. Jeg hadde det og det er veldig greit å bare soven åg når du våkner igjen er alt ferdig. Forresten var det aldrig spørsmål om noe annet heller. Den narkosen de bruker er faktisk kvalmestilende i seg selv fikk jeg forklart og jeg var aldrig kvalm etter at jeg våknet. Jeg kastet opp i bilen på tur hjem etter operasjonen, men det trur jeg heller handlet om spenningen, bilkjøringen og at jeg ble utsatt for en del eksos i byen, en av selve narkosen .
Monajenten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2007 Ja, det er jo egentlig det jeg føler for selv også. Husker da jeg ble operert i magen for brokk etter første fødsel. Da fikk jeg lokalbedøvelse og beroligende. Sovnet til slutt, men før det merket jeg liksom at de holdt på, og syns det var litt ekkelt. Da blir det nok full narkose på meg også. Huff, nå begynner nervene å komme.
Cat.68 Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Det går så bra vennen min. Vet det er lett for meg å si, jeg rakk jo aldrig å grue meg noe særlig. Men jeg lover deg det er verdt det. Det er ikke verre en at du kommer å mene det er verdt det. masse klemmer fra meg. ;o))
Monajenten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. august 2007 Hihi nei, det er det jeg også tenker. Jeg orker jo ikke ha denne magen her, så jeg vet jeg kommer til å bli fornøyd. Meeeeen operasjon og greier, skummeeelt;) Men er godt å vite at det gikk så greit med deg, og at du ble så fornøyd:)
Cat.68 Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Fortsatt like fornøyd jeg. ;o)) Idag kjøpte jeg med til og med et sexy undertøy sett som var syndig dyrt. Åhhhh gleder meg til jeg kan få full utelling av det ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå