Gå til innhold

Noen tips?? (ang sprinkelseng)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Gutten min er nå 15mnd, har ett problem som bare blir større og større her :( Hver gang han sover stikker han beina ut gjennom sprinklene i senga og når han da vrir på seg eller prøver å snu seg så sitter jo beina fast og han får vondt. Er inne hvertfall 2 ganger hver kveld å slipper han "løs" igjen. Har brukt babysafe tidligere,men sluttet med denne for ca 2mnd siden. Sengekant hjelper ikke,han bare river i den eller får beina over eller under :( Begynner å bli nervøs for at han kan brekke ett bein sånn som han styrer i senga.

Noen her som har tips til meg for evt å hindre han i å få beina ut gjennom sprinklene? Han er vel litt liten enda til å ligge i vanlig seng..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sluttet du med babysafe'n? Snuppa mi sover i nattpose, og det er mye mindre pes med sovingen da.

Skrevet

Vi byttet til vanlig seng ved 16 mnd. gikk så fint atte!

Skrevet

Kjöp en litt bred sengekant - la sengekanten gå litt ned under madrasse skillet om du forstår hva jeg mener ?

Det fungerte topp på min datter !

Skrevet

Kan jo også nevne at det bare er sånn lav sprinkel beskytter jeg har da. Aner ikke om det er mulig å få tak i høy sprinkelbeskytter noe sted??

Skrevet

Sluttet med babysafe fordi han ble for "sterk" til å ligge i den og samtidig sove godt. Har sånn som er festet under sengebunnen,og den lenka var stram over magen hans,og likevel fikk han vridd seg så han nesten ikke fikk puste :(

Skrevet

Syns de dyrere variantene på babyutstyrsbutikk er endel høyere enn feks Ikea sin sengekant. Hvis ikke du får tak i er det faktisk ikke så ille å sy selv hvis du har symaskin (sydde selv den første til snuppa i min iver etter å få alt til å matche, haha). Bare kjøpe tynn skumgummi i metervis og sy stoffet rundt.

Skrevet

Får ta en runde i byen i morra å se etter en høyere kant :) Føler meg ikke helt komfortabel med å legge han i vanlig seng enda. Han ligger altfor urolig.

Skrevet

Kan du ikke fortsette å bruke posen til babysafen uten å spenne han fast? Ikke så lett å stikke ut bena når de er i en pose....

Skrevet

Kan jo prøve ett par netter. Får bare håpe han vil ligge i posen da..hehe, skal ikke være lett med disse små :)

Skrevet

Du kan også tvinne sengekanten rundt sprinklene ca. annenhver, da holder den seg stødigere oppe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...