Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Var hos jordmor i går og fikk sjekka blodtrykket siden jeg har vært svimmel noen dager,det lå da på 110/75.. Var hos legen idag fordi jeg fortsatt var svimmel og da var blodtrykket 125/85,men han sa det var helt fint...Jeg glemte jo å nevne at jeg hadde vært hos jm i går da,men så lenge det er innenfor det som er normalt så er det vel ingen fare.. Kan jo være at blodtrykket var høyere idag fordi det har vært så varmt idag og på legekontoret var det helt forjævelig...Alle andre prøver var fine )
Diva Muffin Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Hvis legen var kjekk er det helt naturlig med litt høyere blodtrykk
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ja, overtrykket blir påvirket av varme, stress etc. De sier at under 140/90 er helt ok i svangerskapet.
Mille** Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Er sikkert ingen fare, blodtrykket kan svinge litt fra dag til dag alt ettersom. )
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 22. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2007 ok..Takk for svar ) Skal til jm på tirsdag så da får vi se hva det ligger på da
RajaPia Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Det er greit tror jeg. Jeg hadde 150/105 en måned før termin , og ble da sykmeldt o innlagt i 3 dager for sjekk . Ble sendt hjem med beskjed om å ta det helt med ro, selv om det ikke bedret seg mer enn til 145/100. De liker ikke undertrykk som stiger. Jeg startet på piller for blodtrykket 2 mnd før jeg ble gravid , byttet merke da det ble oppdaget , og spiste 6 tabletter i døgnet det meste av graviditeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå