Gå til innhold

Ang. amming og prøving (samme som bli gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ei lita jente for ett år siden, og ammer så vidt det er enda.. (kanskje 1-2 ganger pr.uke) Så er ikke mye... Da vi var på ettårs kontroll hos helsesøstra, lurte jeg på hvordan det at jeg så vidt ammer vil/kan påvirke det å skulle bli gravid igjen.. Svaret jeg fikk var at amminga ville virke som en prevensjon!!!??! Kan det stemme? Vet de sier de første mnd at full-amming (altså at man kun gir pupp, og ammer om natta) kan virke preventivt...og det er ikke 100% sikkert da heller... Men nå? Når jeg ammer så lite som jeg gjør?? Ble helt satt ut, og fikk ikke noe annet svar.. Noen som vet om det faktisk er sånn? Dattera mi var i dårlig form i helga, og da fikk hun litt pupp for trøst og kos, og for å få i seg ekstra antistoffer..men hadde også el i helga.. Så håper jo at spiren skal sitte..men lurer fælt på om amminga kan ha påvirka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at fullamming er god prevensjon, men da har jeg hørt at man bør amme døgnet rundt, maks 3 timer mellom hver amming, mensen bør ikke ha kommet tilbake og barnet skal være under 6 mnd. At det ved alt dette kan fungere bra.

Utfra det jeg hører så er dte mange som tror at så lenge man ammer litt så blir man ikke gravid, og vips så har de to tette. Så¨det er nok absolutt mulig å bli gravid nå:)

Skrevet

når man har fått mensen tilbake og eggløsning så er no alt som d skal på den måten så da har ikke ammingen noe å si?!!!

fikk mensen etter 3mnd etter fødsel... selv om jeg ammet som bare det ,så det er ingen prevensjon.

dem sa d før itiden. men nå sier nå de fleste helsesøstre at amming er en veeeldig usikker prevensjon.. så mulig hun ikke er så oppdadert.

Skrevet

Hun sa jo ikke at det var umulig, bare at det kanskje ble vanskeligere å bli gravid.. Syns bare det høres så rart ut..

Så er nok mye mulig hun ikke er så oppdatert =) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...