Gå til innhold

Jeg er helt overveldet!!!! Kan ikke tro dette er sant!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har slitt økonomisk lenge, og ting har vært tungt. Han har ingen høy utdannelse, men er kjempeflink innen salg, og har en vinnende personlighet.

Dette var det en som så, som driver eget firma, og var bestemt på at han ville ha han til å jobbe for seg. Det blir da en slags lederjobb.

Og han har forhandlet seg frem til 60.000 kr pr. mnd!!! Jeg klarer ikke å få det til å synke inn.

Mora mi er skeptisk da, pga at det er så høy lønn, men vi har ikke funnet noe negativt med firmaet, og de har førnøyde kunder virker det som. De sitter også igjen med et veldig godt overskudd pr. mnd, så han sjefen sa de hadde mulighet til å lønne folk bra. Han sa også at han ville lønne bra sånn at folk gjorde en god jobb.

Men, vi kan da ikke takke nei til en slikt tilbud?? Skjønner at mora mi er skeptisk da samboer ble lurt i en annen jobb for en stund siden. Men, vi kommer til å angre resten av livet hvis han takker nei!

Hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare må jeg nesten vite hvilket firma det er og hva de konkret driver med. Det høres rart ut å gi så stor startlønn, jeg hadde også vært litt skeptisk.

Skrevet

Hm, litt skeptisk... Men om dere har sjekket godt rundt firmaet så...

Skrevet

jeg jobber innen rekruttering selv og må si at når det høres for godt ut til å være sant så er det som regel det. Ikke for å være kjip men dette har jeg jobbet med i over 10 år og det er spesielt mye rart innen salgsbransjen. Firma som starter opp med brask og bram og lover gull og grønne skoger og vips så var de konkurs, har ansatte som mangler lønn osv. Jeg skulle hatt endel informasjon for å tørre det, hvor stort er firmaet, hvor mange ansatte, har de et bra navn i markedet osv. Og er 60 000 grunnlønn + bonus eller? Er jo vanlig med bonuser i salgsbransjen. Håper for deres skyld at det er reelt og bra firma for alltid kjekt med nye utfordringer og en god lønn ,-)

Skrevet

Skal innrømme at jeg ble veldig overveldet av tilbudet... men, hva om det er skikkelig bra?

Dette er et firma som ble startet for 1 år siden. Til nå har det vært to sjefer, og 40 ansatte under dem. Samboer blir da en av lederene, så da blir det tre ledere. Akkurat i denne bransjen er det ganske mange firmaer på banen, så om de har et godt navn i markedet er vanskelig å si.

Lønna er fast 60 i mnd, ingen bonuser pga at han skal ikke selge, men være "sjef", og kontaktpersonen til de 40 ansatte.

Dette syns jeg faktisk er en vanskelig situasjon... samboer skal høre om å få permisjon til nyttår i den jobben han har nå, så det er jo en trygghet.

HI

Skrevet

Sjekk likviditeten til firmaet, det forteller dere masse!

www.lindorff.no er et fint sted å sjekke det...

Skrevet

Men, hvordan får vi sjekket det da? Kan vi få opplysninger om det?

HI

Skrevet

Vil anbefale permisjon ja, er han en god medarbeider der han er så vil de nok gi ham det og det gir jo dere en god trygghet. Blir han virkelig en av lederne uten å spytte inn penger selv? Han må nesten bare føle på magefølelsen sin og ikke bli blendet av pengene. Har han tiltro til sjefer og en god følelse og i tillegg får permisjon så har han jo ingenting å tape

Skrevet

Ja, altså han får ingen del i firmaet da. Så det blir ikke litt hans på en måte... men, han får et stort ansvar overfor de 40 ansatte de har.

Han har fått et veldig godt inntrykk av sjefen, og han virker seriøs. Men, man kan jo aldri vite. Folk har blitt lurt før.

Mener sambo sa han hadde sjekket opp noe tall og slik, og de lå visst godt ann økonomisk.

Men, etter at han ble satt i saksa av den forrige jobben, så er jeg livredd for at det skal skje igjen...

HI

Skrevet

Om han har brent seg tidligere så er det i allefall viktig å se at lønnen kommer inn i tide. Gjør den ikke det, bytt jobb.

Veldig ofte tjener selgere godt mens lederene tjener greit.

Noen steder ser man at lederen sitter med ansvaret for hva ALLE selgerne gjør og derfor også er flinke til å lønne lederen godt.

Jeg ville i utgangspunktet ikke vært så skeptisk som alle er, men det dreier seg litt om hvor dere bor i landet også. I Oslo er lønningene høyere.

En lederlønn på 700.000 er jo ikke helt uvanlig, men det er jo ofte utanning eller lang erfaring inne i bildet.

Om produktet som selges er et reelt og ordentlig produkt samt at dere har skjekket litt rundt så ville jeg tro dette var et godt tilbud.

(jeg mener selger man feks slankeprodukter ville jeg steilet på stedet )

Skrevet

ja kan jo prøve å se hvordan det går da! kan jo søke jobb på si, tilfelle den jobben ikke var så bra alikevel.

Skrevet

Dette er i Oslo, ja. Og tusen takk for at det er noen som har litt tro på det :-) Jeg syns vi ¨må benytte sjansen, for hvis dette er bra, kan det rette opp hele økonomien vår.

Han har skrevet kontrakt i dag, så nå er det jo gjort.

Men, dette er mye penger for meg, så jeg e blir veldig satt ut.

HI

Skrevet

Jeg kan jo si at de driver med bemanning.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...