Gå til innhold

Max 1000 ml mme i døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roter jeg eller har jeg lest at anbefalt mme er max 1000 ml i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer nok det.

Skrevet

Ok...da har jeg jo ikke noe valg i forhold til å begynne med grøt for han er allerede oppi mer enn det og vil ha mer. Nok en gang irriterer det meg at det er så lite informasjon for hos som gir flaske, leter jo med lupe på internett for å finne ut av dette. Så takk for svar!

Skrevet

Se svaret mitt over, anonym

Skrevet

Jeg ville nok ha begynt med grøt.. Men hadde forhørt meg med hs først(Ikke det at de alltid har rett men kan ha noen tips kanskje?) ..

Jeg begynte selv å gi grøt til jenta mi når hun var 3 måneder..

Da hadde hun drukket 1,5 liter melk i ca en måned.. Det er alt for mye.. Helsesøster så på meg med store øyne på 3 måneds kontrollen... Var visst mye det hehe...

Skrevet

...og forresten.. Er veldig enig at det er omtrent umulig for oss med flaskebarn å finne noe info på nettet... Utrolig irriterende...

Skrevet

Skal på Hs i neste uke så kan ta det opp da. Men når jeg har hatt andre spm om mme så har de vært helt grønne. Ikke ville de at jeg skulle starte med mme heller men det har senere legen sagt nesten var uforsvarlig fordi gutten gikk ned i vekt og så ut som en fugleunge...På barselgruppe følte jeg meg som utskuddet og nå blir det vel ikke bedre hvis jeg er eneste som har begynt med grøt. Men men sånn er det bare, gutten må få mat. Og leste nå at over 1000 ml kan være skadelig for nyrene deres så da må jeg jo gi grøt. Savner virkelig god informasjon om dette, blir jo til at man stoler på forum og flaskeposten.org bare fordi man ikke har noe offentlig å forholde seg til. Takker for svar fra andre som har samme erfaring ihvertfall!

Skrevet

Skulle faktisk blitt opplyst om sånne ting på sjukehuset.. Jeg fikk ikke amma mer enn 3 uker da forsvant melka natta over...

Begynte med mme etter det og med ei så sulten jente så resulterte det i grøt.. hehe..

Kunne i det minste hatt en brosjyre o.l på sjukehusene syns jeg..

Er alt for dårlig opplyst om flaskemelk...

Skrevet

Nei, ikke rart jeg følte at første flasken jeg ga var full i gift...men når jeg så resultatet som var den gladeste gutten på jord så var den ingen vei tilbake. Ammet i 1 mnd og pumpet meg i 1 mnd men hadde knapt melk. Hadde aldri melkespreng og fikk bare ut ca. 50 ml etter 1 time med elektrisk pumpe. Likevel sa HS "Amme mer, amme mer". Tilslutt var jeg så utslitt at jeg knapt klarte å stå opp om morgenen, så da tok jeg avgjørelsen om at nok var nok. Jeg hadde gjort mitt og siden har jeg jo virkelig kunne nyte tilværelsen som mamma. Og lillegutt er kjempefornøyd så lenge melken bare fortsetter å flomme, flaske eller pupp ,-)

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Har hatt mange spørsmål angående flaskemat selv, og HS vet lite til ingenting. Men da er det jo godt at vi kan spørre hverandre her, noen har jo alltids en erfaring som man ikke har selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...