Nemofish Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Snuppa mi på fire mnd MÅ vugges, bysses på eller trilles i vogna for å sovne, både på dagen og når hun legger seg for kvelden. Spiller ingen rolle om hun er overtrøtt eller ei, hun VIL IKKE legge seg til å sove av seg selv! ;o) Noen som har tips til hvordan vi kan øve på det/lære henne det? Helst uten at hun må ligge og gråte i evigheter da... Eller er det for tidlig... Hmm... Litt grønn på dette jeg... Når begynte deres å roe seg alene, og hvordan gikk det til??! Glad for råd og tips! )
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 vi måtte ta en liten skriketeknikk på vår prins. Det var litt sårt akkurat mens det sto på, men det gikk ikke lang tid før han sovnet av seg selv uten så mye trøbbel. Jeg legger han mens han enda er ganske lys våken. så lar jeg han bli trett i senga og da begynte han alltid å gråte. Jeg lot det gå max 30 sek med gråt og så gikk jeg inn, løftet han opp uten å si noen ting, rugget han til han ble stille og la han ned igjen. Han var ikke sovnet, men han var stille. Så begynte han å gråte igjen og etter ca 30 sek gikk jeg inn og løftet han opp. Trikset var å ikke snakke til han, men bare gi kroppskontakt. I begynnelsen gikk vi inn minst 30 ganger. nå etter ca en mnd sovner han ofte selv og noen ganger må vi inn en gang eller to. Han var kolikkbarn da han kom til, så han var bare vant med å bysses bæres og vugges i søvn. Men det gav seg med denne teknikken. og når det ikke går mer enn 30 sek-1 min så tar de ikke skade. De skjønner fort at du er der og kommer alltid tilbake! Lykke til
Nemofish Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 Takk takk! Her skal det meste prøves! )
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Her lot vi gutten vår ordne det helt selv, og tro meg vi slet veldig med dette! Måtte alltid bysses eller ammes i søvn. Eller så måtte vi legge han i sengen vår og legge oss sammen med han. Da sovnet han... Men, nå de siste dagene har han blitt så flink og sovner av seg selv uten at vi gjør noe For en måned tid siden begynte vi med å legge oss sammen med han i sengen (jeg ammet han der) og lå og strøk på han til han sovnet. Så etterhvert trengte han mindre og mindre tid med oss og stryking før han sovnet. Så på mandag som var nå gikk pappan ut etter han hadde sovnet med han der. Etter ti min hørte vi at han lå og pludra for seg selv og var lysvåken igjen... Gikk da inn til han og prøvde å få han til å sove igjen. Men, han var superblid og vi fikk han ikke til å sove. Tenkte da at vi "for morro skyld" kunne prøve å legge han i sin egen seng for å bli vant til å ligge der våken og for å se om han sovnet. Satt og hørte på han i 15 ca på babycallen, og han lå og pludra. Så gikk vi inn og ga han smokken og han sovnet etter 5 min Igår la vi han rett i sengen sin etter ammingen, men måtte stå og synge for han ca 20 min før han sovnet. Idag la vi han i sengen, sang en sang og gikk ut og etter 5 min sov han Har vært inn til han med smokken noenganger, men han sovner igjen med en gang vi putter den inn. Var bekymret for at han aldri kom til å sovne av seg selv noengang, men dette har jo gått seg til helt fint - håper bare det fortsetter Er fremdeles litt vanskelig å få han til å sove inne på dagtid, men han trives heldigvis godt i vogna så han sover godt oppi den. Masse lykke til, jeg vet veldig godt hvordan du har det! Får håpe vår "historie" gir deg nytt håp
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Og, han er akkurat 5 måneder idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå