Gå til innhold

Hvordan få henne til å sovne av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på fire mnd MÅ vugges, bysses på eller trilles i vogna for å sovne, både på dagen og når hun legger seg for kvelden. Spiller ingen rolle om hun er overtrøtt eller ei, hun VIL IKKE legge seg til å sove av seg selv! ;o)

Noen som har tips til hvordan vi kan øve på det/lære henne det? Helst uten at hun må ligge og gråte i evigheter da... Eller er det for tidlig... Hmm... Litt grønn på dette jeg... Når begynte deres å roe seg alene, og hvordan gikk det til??!

Glad for råd og tips! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte bare sørge for at snuppa var SKIKKELIG mett....Vet ikke hvor gammel tulla di er, men snuppa vår sovnet selv fra 2 1/2 mnd. Begynte da å gi henne kveldsmåltidet på flaske (morsmelk). Hun var i den perioden litt vanskelig å få til å suge ordentlig ved puppen, så da fikk hun lettere i seg maten, samt at jeg også så hvor mye hun spiste (hun fikk da spise til hun rett og slett ikke orket mer).

Det var løsningen for oss, men alle er jo forskjellig. Regner jo med at tulla di er mett når hun skal sove også :-)

Skrevet

Hmmm, må tenke.

Jeg har aldri brukt noen form for skrikekur på sønnen min.

Når han var rundt 2 mnd, la jeg han i senga også strøyk jeg han mellom øynene og opp mot panna. Det var veldig beroliggende. Ellers strøyk jeg han på magen og på hodet. Bysset, vugget og trillet aldri for å få han til å sovne (selvfølgelig utenom når han var nyfødt og opp til 2 mnd.)Har bare vært der ved hans side, til han fant ut at jeg kunne "gå". Og jeg skjønte fort at han ville jeg skulle gå ut av rommet, fordi han ble irritert og endte opp med å bare turne. Han har alltid likt senga si og vi har aldri brukt skrikekur på han. Etter hvert som han ble eldre og det har vært perioder hvor han ikke ville sove, så har jeg gått inn og ut av rommet. Gått inn med en gang han har begynt å gråte (eller av og til ventet 1 min), og det har fungert veldig bra : )

Skrevet

Vi startet også da snuppa var 4 mnd. Vi la henne våken, og hun grein jo litt,men det gikk faktisk ganske fort over. :) "skrikemetoden" er jo ikke aktuelt uansett,pga alder OG fordi det er jo lite kjekt. Men en viss grad kan du da. Være inne med henne,stryke å klappe henne å vise at du er der. Kanskje du kan sitte i en stol vedsiden av? Prøv deg frem,uten at det blir hysterisk for henne. Kommer nok til å gå bra. Bare vær bestemt på å få det til :)

Skrevet

Takk... Ja, jeg får prøve å bare sitte og stryke på henne... Tror hun er skikkelig mett, for hun ligger som regel lenge ved puppen rett før hun skal legge seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...