Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hva spiser dem i løpet av dagen? Jenta vår på 16 mnd er veldig småspist/kresen... Det varierer selvsagt hvor mye hun spiser, men også hva hun liker. Barn er jo så forskjellige, men kjenner at jeg kan bli litt motløs når jeg hører om småtasser som langer innpå allslags mat... Har veldig lyst til å høre fra dere som "sliter" litt med å få i barna mat.
Mirakeljenta08 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 har aldri vært så glad for en tråd som denne. har en 13,5 mnd gammel gutt som har vært kresen emd maten helt tiden. han vil ikek ha så mye elelr han veld et men ikke når han skal spise etmåltid. han må ha ting å være opttatt. hadde vært moro å hørt fra deg kosleig om du sender en post til meg. håper vi e rflere. alle jeg hører om gaper etetr mat. ikke her. hva spiser din? og hvor ofte
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg har hatt en småspist jente. Nå er hun 5 år og spiser bra. De 3 første årene stresset jeg mye med måltidene. Når jeg ammet var det bare noen super så hadde hun ikke tid til mer. Spiste lite men ofte. Når hun begynnte med fast føde var det ca 1/2 skive til hvært måltid,jeg prøvde å lure og lokke men det funket jo ikke. Måltidene var ikke noe koselig for det ble jo bare mas. Hun begynnte å spise bra når jeg sluttet og mase på henne. Jeg tilbåd henne mat og hun spiste det hun ville. Jeg hadde en tendens til å gi henne mellommåltider når hun ikke spiste så mye, men da var hun ialefall ikke sulten til måltidene. (Kjeks, frukt, boller ol.) Tror du bare må tenke at hun er småspist av seg. Og prøve å ikke presse henne til å spise mer. Ikke sitt og tell biter ol. (det gjorde jeg)
<3 Legoland <3 Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 jenten min spsier også veldig lite. Har alltid vært veldig stressende det med maten. Først nå, når hun er blitt 22 mnd så begynner jeg å slappa av. Hun er jo prematur (vanskelig å få i henne mat i begynnelsen)
lilen06 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Har en gutt på 17 mnd, som også har blitt veldig småspist i det siste.. Nå har han i en periode holdt på med jeksler og hjørnetenner, så har trodd det var det..men nå er jo det over, men det er like vanskelig likevel. For at han skal sitte rolig og spise, må han ha noe å sysselsettes med, f.eks en bok eller leke.. eller hyler han og skal gå ned. Har lovet meg selv at han ikke skal få den vanen å spise i stua, eller at jeg skal løpe etter han med maten. Gjennomsnittlig den siste uka har han spist 1/2 skive til frokost, innimellom en yoghurt el banan til lunsj(vil ikke ha brød da) 3-4 skjeer med middag, og ofte ikke kveldsmat..flaska med melk sluker han ned. Han er ingen liten og spe gutt, så har nok å ta av...foreløpig..
Mamsen til Pjokken Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Pjokken er 23 mnd, og vi har alltid måtte "jobbe" litt for å få i ham mat. Han virker rett og slett ikke interessert... Nå får vi i ham grøt og fruktmos, kjeks og knekkebrød, yoghurt og middag på glass, men der stopper det. Vår middag nekter han å røre, og det gjelder forsåvidt det meste andre som er nytt for ham. Helt fra han begynte med fast føde har vi måtte villede noe veldig for å få ham til å gape, da kanskje han glemmer seg bort og spiser litt, om du skjønner.. Så det er flere her med trøbbel i den gata, ja...
Gjest Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Teodor er 14mnd og har aldri villet spise middag! Han nekter å spise middagsglass, eller vanlig middag. Kan smake noen biter, men det er aldri noe å bli mett av. Han spiser grøt, brødskive, frukt og får litt nan enda, fordi gutten må jo ha i seg noe næring! Blir så oppgitt jeg, kan jo ikke bare leve på grøt og brødskive?? Lite variert, liker stort sett bare leverpostei også.... Jeg er glad bare han spiser noe jeg, så da får han heller spise en bolle og et pizzastykke i blant....
* Zoë * Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Jepp. Snuppa på 12,5 mnd er praktisk talt fullammet. Babygrøt nekter hun å spise. Hun spiser litt brødskive, men slett ikke hver dag. Frukt og bær liker hun. Av og til spiser hun litt av middagen vi lager. Jeg stresser ikke så mye med det for hun er frisk og rask. Det eneste som er litt kjipt med det er at jeg blir veldig bundet. Men det går vel over en gang i fremtiden... Snuppa er gjennomsnitlig vekt ifht lengde. Storbroren som var en storspiser og som også ble ammet masse var, og er tynn som ei sild.
trinee86 Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Har ei datter på 11 mnd som er utrolig små spist! Og jeg vet jo at det er viktig med regelmessige måltider. Og det har vi også, men får aldri i henne et helt måltid av noe som helst! (Distraherer henne med aaalt mulig, så hun spiser så mye som jeg greier å få i henne) Men hun sier nam nam når hun er sulten eller er tørst, så gir henne ofte frukt eller youghurt når hun sier nam nam. Etter jeg begynte med det så har hun kommet opp i gjennomsnittlig vekt, noe hun ikke har hatt på flere måneder! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå