Gå til innhold

Noen som er kjent i Son, Hvitsten, Drøbak...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og vurderer hvor vi skal flytte neste sommer. Det må være et sted som ikke ligger alt for langt unna Oslo (pga jobb). Vi ønsker også noe nær sjøen. Har forelsket oss litt i Son og Hvitsten. Høvik, Blommenholm, Hvalstrand etc. er også aktuelt. Vi vil gjerne flytte et sted der det er mange andre barnefamilier, er så kjekt om barna (på 3 og 2 år) har lekekammerater i nabolaget! Er det noen som er kjent i disse områdene, og som vet litt om hvordan "aldersfordelingen" er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I son er det er nytt boligfelt bak Cato Senteret. der er det masse småbarn. Jeg hadde valgt Son av de stedene du nevner.

Skrevet

Kommer fra Drøbak, er litt kjent med Son og Hvitsten.

Drøbak er jo et kjempe fint sted å bo, eneste som er kjipt er at det kun går buss, og den bruker ca. 1 time inn til Oslo (rutebussen), kjappere med ekspressen. Er mange unge som bor der, og et kjempe fint sted for barn å vokse opp. Også har du jo julehuset, mange fine stender osv.

Har veldig lyst til å flytte tilbake, men sambo er en skikkelig Oslo-gutt, så må jobbe litt med den saken.

Son er jo veldig fint, men jeg syntes det blir alt for langt å kjøre til Oslo. Men derfra går det tog i hvert fall.

Ville satset på Drøbak jeg, knall fint sted : )

Skrevet

Ja, både Son, Hvitsten og Drøbak er nydelige steder, synes jeg ;)

Er utvandret trønder selv, så jeg er ikke så kjent. Men vi har kjørt litt rundt for å få et inntrykk av stedene. Ser veldig idyllisk ut! Vi heller nok litt mot å flytte østover, da samboeren min har familie i Moss og på Jeløya. Ønsker at barna skal få vokse opp i et "Bakkebygrenda-miljø", lite, trygt, idyllisk og med masse venner rett utenfor døra ;)

Skrevet

Kjenner noen som bor i Son og i Drøbak. Begge er fantastiske steder om sommeren, men om vinteren skjer det nok mer i Drøbak. Veldig snøsikkert (utrolig nok), og mye konserter osv. Hvitsten har jeg vært på en hyttetur en gang, nydelig men helt "dødt" tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...