dolcevita Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 uansett hvor mye jeg prøver å sette meg inn i systemet - informasjonen vil bare ikke gå inn..;P uansett, jeg har termin 11-september, og fikk første utbetaling av foreldrepengene i dag. I brevet fra nav - stod det at min utbetaling pr mnd har en dagsats på litt over 1000 kroner. Men når jeg fikk utbetaling i dag, var det bare 6800 som kom inn på konto... Hvorfor? Har ikke fast arb.giver, så det går gjennom ..øh.. andre systemer - men i nav brevet stod det jo uansett at jeg var innviglet foreldrepenger med en dagsats på 1000 kr.
1881 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Hei! prøver og forklare deg dette! Man mottar foreldrepenger for alle virkedagene i en uke, dvs 5 dager pr uke. Ikke for helger, men selvsagt for helligdager om de faller på en dag fra mandag til fredag! Vil nok tro du har fått fødselspenger for resten av måneden fra vedtaket ble gjort og dermed har fått mindre. For sept vil du først motta for hele måneden og da alle virkedagene eks 22 og gange det med dagsatsen din så får du brutto altså før skatt og da vil du motta mer neste måned. Håper du skjønte forklaringen min!
dolcevita Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 Tusen takk - det var en veldig grei forklaring! Tenkte det kanskje var noe slikt, men man vet jo aldri:) Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå