Joikaboll@ Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Mutter skal lage bryllupskaka, det blir 6 hjerter, 3 store og 3 små. Men vi trenger forslag til fyll, vi er ikke helt enige for å si det pent. Trenger tips.
olla Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Aprikos-syltetøy Bringebærsyltetøy Krem blandet med vanlijekrem!!
It's all about me Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Er ikke særlig fan av den gamle bryllupskaka, selv hadde vi en frisk ostekake og det kan anbefales på det sterkeste. Men ellers må jeg si jordbær jordbær og jordbær )
Joikaboll@ Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Hva mer enn jordbær og krem da? Syntes det er så godt med vaniljekrem jeg da, men mutter er ikke enig, for i alle bryllupskaker er det nemlig enten aprikos og krem, eller jordbær/bringebær med blanda revet sjokolade og valnøtter i det andre laget. *Jeg eeeeelsker marsipankake*
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg er ikke fan av bløtkaker/marsipankaker sånn til vanlig, men vi endte nå opp med en helt vanlig bryllupskake likevel (marsipan). Inni var det noe vaniljekrem (gult) greier og bringebær. Var faktisk utrolig godt - har vel mest med råvarer og hvordan man behandler det. Mye bedre med friskrørte bringebær med litt mynte i enn bringebærsyltetøy liksom )
katlinka Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Skal det være forskjellig fyll i hver kake? Uansett: Krem med jordbærsyltetøy/bringebærsyltetøy, bananskiver. Krem med aprikossyltetøy Krem med revet sjokolade Vaniljekrem Romkrem Denne syns jeg også så god ut: 3 porsjoner sjokolademousse (fra pose) 4,5dl kremfløte 1ts sukker 2dl friske blåbær 1. Lag sjokolademoussen som angitt på posen 2. Hell 4,5 dl kremfløte i en bolle, tilsett 1ts sukker og pisk til en tykk krem. 3. Bre krem over den første delen av bunnen, fordel bærene oppå. 4. Bre ut så mye sjokolademousse det er plass på oppå den andre bunnen Nå vet jeg ikke hvor mange bunner kaken skal være i og sånn da, men det går sikkert an å mikse og trikse hvis det er flere lag.
Joikaboll@ Skrevet 22. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2007 Åh, det hørtes godt ut Yaddaline
Joikaboll@ Skrevet 22. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2007 Jeg trodde det kanskje skulle være ulike fyll, men den gang ei fikk jeg høre i dag. Kakene blir nok delt i 2 eller 3 lag vil jeg tro. Usj... jeg liker da ikke valnøtter i kake. Pokker at vi sa jatakk til å la henne lage den kaka, hadde vi enda bestilt ville vi fått det som vi ville. Takk for forslag og oppskrift.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Hah, så ikke svaret ditt over mitt (om eeeeeelsker marsipankake) før etterpå, men høres ut som kaka "mi" er den rette for deg ;o) Syns du skal stå på dine egne ønsker jeg - det er jo du som skal spise "toppen" på kaka ett år etter, og da bør den være god!! ;oDD (jeg for min del kasta den - takler ikke fryseboksbløtkaker)
It's all about me Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes det er beste med en ren en med jordbær og litt krem. Eller motsykket, en skikkelig gurglemeie med alt som finnes av forskjellige frukter.....og litt krem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå