Morratryne Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Han sluttet med bleie i sommer, og det har gått over all forventning. Nesten ingen uhell. De første ukene i barnehagen gikk også veldig bra. Han har gitt beskjed om at han må på do. Men de siste ukene har han tisset seg ut 1-2 ganger om dagen, og bæsjet seg ut innimellom. I ste sto han rett ved siden av meg og tisset seg ut, og da hadde jeg nettopp spurt om han måtte på do. I barnehagen tar de han inn ca hver 2.time, men det går likevel galt. Trenger noen gode råd for å komme ut av denne trenden. Han er en veldig våken 3-åring, og vi kjefter ikke på han når dette skjer. Men det er litt fortvilende, da...
FrøkenSprøken Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Ei venninne av meg har det samme probelmet, og jeg skulle faktisk lage et innlegg om dette for henne. Vet ikke hva man kan gjøre med det, men lurer på om det kan funke å la de gå med det en stund, slik at de lærer seg at det er ekkelt å tisse seg ut. Kanskje de vil slutte med det da? (Sønnen til venninna mi gjør det nemmelig med vilje fordi han ikke VIL gå på do.) Eller er dette slemt gjort? Er ikke snakk om så lang tid da, men et kvarter kanskje? Noen synspunkt eller erfaringer?
Anne-B. Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ikke la ham gå med det, det nytter ikke, og det er litt slemt, syns jeg. Hvordan er han å snakke med? Man skal være forsiktig med å presse dem, men jeg syns ikke at man skal gjøre det til et ikke-tema heller. Spør ham hvorfor han ikke husker / ikke rekker å gå på do, og om det er noe som har skjedd eller om han er lei seg for noe eller sånt. Antageligvis er det bare en reaksjon på at han har begynt i bhg (igjen?), og at det er litt omveltninger fra i forhold til ferien og sånt.
FrøkenSprøken Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Men han vil ikke snakke om det. Han sier bare "ja, jeg har bæsja i buksa." og "jeg ville ikke på do" som om det er den mest selvfølgelige ting i hele verden. Virker virkelig ikke som om han har et problem med å gå på do, men han bare gidder ikke. Kan det være en slags form for trass tror dere? Han er nemmelig midt i treårs-trassen.
EvaL Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 La han gå med bleier igjen en periode da, så går det ikke så lang tid før han igjen finner ut at han skal gå på do.
Honningmelon Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 3 åringen min er også slik til tider... har en periode nå. Og jeg VET det skyldes fordi han ikke gidder å gå på do. Skal leke ferdig først, og da er det for seint. Å gå på do er kjedelig :-s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå