Gå til innhold

Hva handler dere inn på apoteket til den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner jo ikke hvilken form jeg kommer til å være i etter fødselen, så jeg har vært en tur på apoteket og handlet inn litt til lillegutt kommer.

Har kjøpt inn

- bomullspinner

- bomullspads (til å rense navle osv)

- pyrisept

- øyebadevann (de to eldste fikk sånn øyekatarr)

- saltvannsnesedråper

- salve til stumpen

- badeolje.

Har jeg husket på alt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også kjøpt neglesaks og febertermometer.

Skrevet

Ja - det har jeg glemt.

Tusen takk!

Skrevet

..jeg handlet litt smått i dag..

Klorheksidin

Purelan

Paracet supp 0-4mnd

A-creme

Antibac

..litt til meg og litt til den lille! :P

Skrevet

Vi kjøper sånne kompresser vi til tvillingene våre og de kommer jeg til å bruke til nr. 3 her kommer også til å vaske rompe og slikt. Synes de er ganske myke og fine. Tror de heter Medico eller noe. Hvis du spør på apoteket om slike kompresser som er fine til å bruke å vaske rompestompen til unger med så vet de hvilken du snakker om. =)

Gjest 5 andre
Skrevet

De kompressene som er yppelige til stumpevasken heter Mesoft. Man får 100 kompresser til ca 25 kr, så det er billigå bruke som engangskluter. :-). Ser flere skal kjøpe klorhexidin / pyrisept.. Da jeg fødte i august i fjor fikk jeg beskjed om at navlen ikke skulle renses. Den gror best uten at man rører for mye ved den.

Hadde villet kjøpt med en pakke paracet/panodil stikkpiller jeg da, i tilfelle feber eller noe.

Skrevet

- MESOFT kompresser :o) 10*10 cm

Skrevet

I tillegg til det som ellers er nevnt her har jeg

Tisselaken (slike de bruker på instutisjoner etc) Er litt dyre, 5kr pr stk. Men mye bedre en de som en får andre steder. Puster ikke like godt.

Ammeinnlegg i ull

Zinksalve

Babyolje

Så er det en ting til. Som er veldig kjekk å ha i hus just in case. Hva var det? Åh!

Har det bare som et xxxx? på listen min for å vise at jeg vet jeg har glemt noe jeg virkelig burde huske. Det irriterer meg.

Skrevet

Har shoppet følgende:

-negelsaks

-febertermometer

-stellesalve

-purelan (til mor)

-paracet stikkpiller

Håper da dette holder??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...