~Vimsemor~ Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Aner jo ikke hvilken form jeg kommer til å være i etter fødselen, så jeg har vært en tur på apoteket og handlet inn litt til lillegutt kommer. Har kjøpt inn - bomullspinner - bomullspads (til å rense navle osv) - pyrisept - øyebadevann (de to eldste fikk sånn øyekatarr) - saltvannsnesedråper - salve til stumpen - badeolje. Har jeg husket på alt??
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Har også kjøpt neglesaks og febertermometer.
~Vimsemor~ Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Ja - det har jeg glemt. Tusen takk!
SokkeLaila Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 ..jeg handlet litt smått i dag.. Klorheksidin Purelan Paracet supp 0-4mnd A-creme Antibac ..litt til meg og litt til den lille!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Vi kjøper sånne kompresser vi til tvillingene våre og de kommer jeg til å bruke til nr. 3 her kommer også til å vaske rompe og slikt. Synes de er ganske myke og fine. Tror de heter Medico eller noe. Hvis du spør på apoteket om slike kompresser som er fine til å bruke å vaske rompestompen til unger med så vet de hvilken du snakker om. =)
Gjest 5 andre Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 De kompressene som er yppelige til stumpevasken heter Mesoft. Man får 100 kompresser til ca 25 kr, så det er billigå bruke som engangskluter. :-). Ser flere skal kjøpe klorhexidin / pyrisept.. Da jeg fødte i august i fjor fikk jeg beskjed om at navlen ikke skulle renses. Den gror best uten at man rører for mye ved den. Hadde villet kjøpt med en pakke paracet/panodil stikkpiller jeg da, i tilfelle feber eller noe.
ano`num *17.03.10* Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 I tillegg til det som ellers er nevnt her har jeg Tisselaken (slike de bruker på instutisjoner etc) Er litt dyre, 5kr pr stk. Men mye bedre en de som en får andre steder. Puster ikke like godt. Ammeinnlegg i ull Zinksalve Babyolje Så er det en ting til. Som er veldig kjekk å ha i hus just in case. Hva var det? Åh! Har det bare som et xxxx? på listen min for å vise at jeg vet jeg har glemt noe jeg virkelig burde huske. Det irriterer meg.
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Har shoppet følgende: -negelsaks -febertermometer -stellesalve -purelan (til mor) -paracet stikkpiller Håper da dette holder??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå