C.P78 Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei, jeg er nå 15+3 og bør jo ifølge sidene her inne kunne kjenne livmoren på utsiden, hvis jeg trykker. Er gravid med nr 2 og klarte heller aldri å kjenne denne "kanten" de snakker om, med nr 1. Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret for at det ikke vokser inni der. Har hatt 2 MA før nr 2 nå satt, så er ekstra bekymret. Var på ul i uke 12 og så en liten spire, men er så redd for at det liksom har stoppet opp. Vel, jeg får vel bare vente til neste uke når jeg skal til jordmor, så får vi håpe at hun finner hjertelyd... ;-.)
Gjest Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Jeg er 15+3, og har ikke kjent den kanten før idag. Jeg var hos jordmor, og hun viste meg hvordan jeg skulle kjenne. Nå kjenner jeg den. :-) Du får be jordmor vise deg hvor du skal kjenne.
Erisa* Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 trenger du litt beroligende statistikk, kanskje? Hvis man ser hjertet slå i uke 8 eller senere, er det 95% sjanse for at alt går bra. Det sa gynekologen min i alle fall. Og dersom du har sett hjertet slå i uke 12, er sjansene enda bedre! Men jeg forstår naturligvis at du er bekymret likevel, man blir litt ekstra redd når man har mistet før... Det er ganske forskjellig hvor tydelig livmoren kjennes, bl.a avhengig av hvor høy du er, hvor tykt fettlaget på magen er osv. Men er du fryktelig bekymret, så ring til jordmor, så kanskje du får en time snart der hun kan kjenne etter livmoren din og kanskje høre hjertelyd? Er ikke godt å gå og bekymre seg slik i alle fall! Lykke til!
purple Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 hei. Ta det med ro. Jeg kunne heller ikke kjenne den kanten før jeg hadde vært hos jordmor. da jeg var hos henne viste hun meg og nå vet jeg hva jeg skal kjenne etter så nå kjenner jeg det. det jeg har kjent veldig tidlig er en hevelse på den ene siden. og som jeg trodde så sa jordmor den lille ligger på den siden. Jepp, etter påvist bankende hjerte er det få som mister sa min ivf lege. I morgen er det ul i uke 19 så nå har jeg trua her. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå