Gå til innhold

En liten undersøkelse her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av en dag...

Hvor mange av måltidene til babyen/barnet er det far som tar?

Og hvor mange ganger skifter han bleier?

Vi har en liten diskusjon her i heimen skjønner dere, og jeg lurer bare derfor på om hva som er normalen...

Hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hakke peiling! Spørs hvem som er hjemme. I dag tok han morgenstellet, jeg var på jobb, når hun kom hjem fra barnehagen skiftet jeg bleie mens han laget middag til oss, så skiftet jeg når hun hadde bæsjet, da var han borte. Kveldsmaten lager stort sett han hvis han er hjemme. Vil si vi deler rimelig likt egentlig, uten at vi går å teller hvem som har skiftet mest bleier og laget mest mat. ;o)

Skrevet

her gjør vi det ganske likt.. eg pleier å gjøre mest, men spør eg omhan vil gjøre dte så gjør han det.. utenom på natta. for han jobber.. så blir er nok rettferdigt.. nå sitter pappen å gjer flaske til Thalie :)

Skrevet

Hmmm, jeg tar alle måltidene for Ådne er bare 4 uker og spiser bare pupp.

Pappaen tar de aller fleste bleieskiftene (jeg må ta noen få mens han er på jobb).

Så vi har nesten innført rutinen "jeg mater og han skifter".

Skrevet

Her i huset er det vel far som tar flest siden jeg jobber kveld 2 dager i uka og ikke kommer hjem før snupp har lagt seg. Resten av tida deler vi på hvem som gir, dvs her i huset blir det jo bare middag og kvelds (og middagen er jo fellesmåltid) pga bhg hele dagen.

Bleier - deles nokså jevnt, på hverdager blir det som regel bare et skift til leggetid siden de bytter i bhg ikke så lenge før vi henter.

Da jeg gikk hjemme med snupp tok gubben mest skift på kveldene når han var hjemme siden jeg skifta hele dagene, delte på bading og mat men gjorde som regel begge deler sammen :o)

Skrevet

Naar vi begge er hjemme tar han mest. Siden han jobber og jeg er hjemme med ungene faar jeg alikevel flest i antall, det gjelder vel baade bleier og maaltider.

Skrevet

den som er hjemme gjør det, og når begge er hjemme tar vi anne hver gang. :-)

Skrevet

Aner ikke, den som har tid tar det. Innimellom ordner en av de eldste ungene det også, siden de elsker å "dulle" med minsten.

Skrevet

Fy søren! Dere er heldige!

Her er det mor som tar bleier og mating...

Far tar om det passer (for ham)

Er det rart jeg er sur?

Skrevet

er faktisk sinnsykt lite.

han har ikke skiftet idag,gidde han kvelds..

Skrevet

Middag og kveldsmat tar vi sammen. Resten tar jeg, han er da på jobb.

Jeg tar selvføgelig alle bleiene/ do-turene når han er på jobb. Når han er hjemme så blir det ca 50/50 han tar nok litt mer enn meg siden jeg sliter med en skrøpelig kropp.

I helgene står vi opp hver vår dag og tar da frokosten. resten tar vi somregel sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...