Gå til innhold

STOR mage

Heiaar har blitt 2-barnsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg begynner å bli veldig stor. Har termin ul-termin 3/12. Er da i dag 25+4 og målte symfysemålet i dag på nesten 29,5 cm. Lurer på hvordan jeg skal bli seendes ut på slutten. Var stor forrige gang også, men da lå jeg i øvre del av skjema. Nå ligger jeg godt over. Noen andre som ligger på det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har vært svær med alle mine svangerskap, har ligget helt utenfor skjema, å det samme er på tur til å skje nå, med sf. mål på 19 i uke 16.... Så noen er bare store..... Kan jo tilføye da at barna mine var store, med henoldsvis vekt på 4670 og 4860.... Lykke til videre.

Skrevet

Hei jeg har termin 2/12.. så da er vi sånn ca like langt:)

Så på bildene dine, så jo ganske normal stor ut da..men du har kanskje vokst masse siden uke 22. Jeg ligger over gjennomsnittet, men allikevel innenfor normalen. Tror ikke det har så mye å si altså... kan jo hende det dabber litt av etterhvert - eller at du får en stor baby. Men så er du jo ikke førstegangs heller da...har ikke det noe å si?

Skrevet

Var jo stor sist og. Er litt nervøs, for sønnen min var 3920 g og han måtte tas med vakuum og satt fast. Er litt redd for at det skal skje igjen. Men skal på 2 ul'er til så får vi se om det blir en gigaunge.

Har sett tidligere bilder av deg og, Bdancer. Ganske så stor du og. Fikk jo ganske fort stor mage, du. Tenkte jeg skulle ta nye bilder snart.

Skrevet

Ja den kom fort... men ser mange har "tatt meg igjen" nå... er vel fremdeles "en av de største" men er ikke så gigasvær i forhold til andre lenger... synes jeg selv da:) Selv om folk begynner å spørre om jeg skal føde snart... :P

Lykke til på ul da:)

Skrevet

Er det på de vanlige svangerskapskontrollene at disse målene blir tatt? Hvor ofte er dere på kontroll? Jeg er 23 uker nå, og ingen har målt noe som helst, eller tatt hjertelyden... har bare vært på førstegangskontroll i uke 11, ul i uke 18 + et par ks-samtaler... skal til jordmor om et par uker - det blir vel da den 3. ordinære kontrollen... Bare lurer, siden alle snakker om mål og hjerte osv...

Når det gjelder meg har det kanskje ikke vært så mye å måle før den siste mnd uansett :-) Men nå er det liten tvil om hva som skjuler seg inni magen :-)

Skrevet

den tredje svangerskapskontrollen er ca rundt uke 24 (kommer jo litt ann på når jordmor har ledig time). Men hun kommer sikkert til å måle deg neste gang:) Jeg ble heller ikke målt eller hørte hjertelyden før den tredje kontrollen.

Skrevet

Jeg ble målt første gang i u 15, jeg. Virker som om det er veldig forskjellig fra lege til lege - det med måling. Og kontroller også. Har hørt andre som er flergangsfødende som ikke går så ofte til kontroll. Jeg går en gang i mnd. Annenhver gang til lege og jm. Har forresten lagt inn nye bilder på profilen min nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...