Gå til innhold

JUHUUU!!!!!! DA HAR VI FÅTT BABY!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle inn på sykehuset til en overtids kontroll på lørdag. JM satte på meg ctg og skrev litt i papirer osv. Hun gikk litt til og fra en stund. Kom tilbake og kikket på papiret. OJ sa hun, har du rier? Nei, svart jeg, det har jeg ikke. Jo , du har sammentrekninger jevnt hvert 8. minutt du,sa hun. Nei, det kunne jo ikke stemme, kjente jo ingenting........... Så undersøkte hun meg, og der var det 4 cm åpning gitt........

Så kom det inn en spesialist på fødsel og kvinnesykdommer og tok ultralyd av lille vennen i magen. Der var det lite fostervann, og det var i utgangspunktet grunnen til at jeg skulle på kontroll en lørdag...

Han sa at det var bare å sette et drypp slik at jeg fikk rier som var litt tak i, så vi var sikker på at det skulle skje noe i løpet av en stund. Men det kunne ta litt tid sa han.

Fikk drypp 12.40. Satt i en stol og kjedet meg, gikk på do og tissa og kjeda meg litt til. Er ikka laga for å sitte kobla i ei stikk kontakt med to meter ledning.. he he he.

Ca klokka 13.45 eller rundt der begynnte jeg å kjenne litt rier med litt tak i. Så da måtte jeg bare opp å stå litt. Ca14.15 hadde jeg begynnt å få litt lyst på lystgass, brukte det sist med utrolig god virkning. Ble flytta til fødesenga ca halv tre der jeg fikk gassmaska.

Mmmmmm det var deilig.

Jordmora sa at hun skulle ut på vaktrommet og ta en rask rapport til neste skift klokka 14.45, så skulle hun komme inn igjen. men først ville hun undersøke meg, der var det jammen 8 cm åpning der sa hun. (virket overrasket.) Men baby satt høyt, så det kunne ta tid.

Etter 5 minutter måtte jeg ringe på, og inn kom en barnepleier. Jeg sa hun måtte gi JM beskjed om å rapportere faderlig fort, for nå skjedde det noe. Hun sprang som et uvær og inn kom de begge to. Ble undersøkt igjen, og vassposen bulte som bare det så de tok vannet.

Så hadde jeg en rie til og etter den fikk jeg pressetrang. Undersøkte igjen, og der var full åpning, så det var bare å trykke. Etter to pressrier kom Vetle til verden klokka 15.01. Navlesnora en gang rund halsen, så han var litt slapp. Helt perfekt liten gutt som var 4100 gram og 51 cm lang.37 cm rundt hodet. ER SÅÅÅÅ LYKKELIG!!!!!

Det gikk fort dette, ca 1,5 time fra jeg kjente riene til han var ute.

Han var estimert 16% over gjennomsnitt og det skulle tilsvare en plass mellom 4000 og 4200 gram, så de traff blink så det holdt der :o)

LYKKE TIL ALLE DERE SOM VENTER, OG GRATULERE TIL ALLE SOM HAR FÅTT SIDEN SIST JEG VAR HER INNE :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!!! :D:D:D

Kan man få mer perfekt fødsel eller????? ::D:D:D

Skrevet

Wow, det hørtes nesten for idyllisk ut til å være sant:) Gratulerer så mye med Vetle!

Skrevet

Gratulerer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...