Gå til innhold

Er så trist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på skolen på mandag og kom selvfølgelig ikke i i klassen med de to jeg ville komme i klasse med....

Jeg gav beskjed til læreren at jeg ville bytte klasse hvis ikke slutter jeg(å nå tenker dere sikkert at jeg er sååå barnslig og bla bla, men les videre så skal jeg forklare)

Jeg gikk grunnkurs, kom ikke i klasse med venninna mi og hadde ingen venner...og det er ikke tull...hadde venner i klassen, men ingen av dem var intresserte i å ta kontakt utenom skolen og hvis jeg tok kontakt så var de heller opptatt eller en eller annen unnskyldninger...

så kom VK1 og jeg kom ikke denne gangen heller i klasse med venninna mi...jeg ble fortalt denne gangen også av lærer, rådgiver og avdelingsleder...

denne gangen ble det verre...

Fikk venner i klassen, men ikke på fritiden...

Jeg var gravid og deprimert og det gikk utover helsa mi..siden jeg var gravid ville ikke læreren skrive ut noe til meg...

da jeg i år skulle begynne på nytt VK1 så hadde jeg håper at jeg skulle få begynne i klassen med en annen kjempe god venninne av meg, men neida...

sa i fra til læreren at jeg ville bytte. og det så snart som mulig, men hun sier bare at vi må vente å se om det ikke blir bedre i klassen.

Ingen hører på meg når jeg sier at jeg tviler på at det blir noe bedre.

Jeg har ADHD og siden jeg har en liten sønn på ni mnd vil jeg ikke bruke medisinen...

Jeg vet at derso jeg føler meg utrygg i kalssen(slik som jeg gjorde på GK og VK1) så blir jeg ikke å klare å gjøre mitt beste

Læreren vil ikke byte meg om og ser derfor ingen annen løsning enn å slutte...

Hvis dere vet om noe annet jeg kan gjøre for å byttet klasse så vær så snill å gi meg råd!

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde snakket med legen min og fått en anbefaling fra h*m om å bytte klasse,ville ikke skolen da høre på meg,hadde jeg snakket med fylkeskontoret,for i enkelte tilfeller skal en kunne gjøre unntak.

Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Må si at jeg ikke helt skjønner problemet.......

Fu sier du fikk venner i klassen, men ikke på fritiden. På fritiden kan du vel uansett være sammen med de veninnene du har fra før......uansett om du går i klasse med dem på dagtid eller ikke??

Skrevet

hei!

skjønner veldig godt at du har lyst og bytte klasse jeg, men hvorfor skal de være så vanskelige når du har forklart situasjonen gang på gang!

snakk med de til de forstår!

på skolen min er de ikke sånn heldigvis, begynte siste året på vgs nå og der går også dama til barnefar til min sønn og jeg sa til rådgiver at jeg ikke skulle i klasse med hun og de skulle de ta hensyn til pga situasjonen er som den er... og jeg kom ikke i klasse selvom jeg skulle det!

lykke til!

alt ordner seg =)

Skrevet

send søknad til rektoren på skolen, og fortell alt som det, det du har sagt til oss nå.

Og si at du slutter om det ikke lar seg gjøre å bytte.

Få en bekreftelse fra legen også....

prøv å gjør litt, før du slutter, men er jo viktig at du trives da, for at du skal orke å fortsette.

Skrevet

Til Kamomille:

Vennene mine er flyttet...jeg er 19 år og de på min alder er flyttet for å gå folkehøgskole og uni. og vanlig høyskole...er ikke så mange igjen i denne møkka byen...!

Og om du ikke skjønner problemet, så prøv å les en gang til..har skrevet ganske godt hva som er problemet...blir litt irritert på sånneinnlegg, men akkurat idag har jeg en ekstremt dårlig dag...er ikke irritert på deg, bare innlegget dit for det var ganske unødvendig...

Skrevet

Kan skjønne at dette er tungt for det, men mener du alvorlig at du vil droppe utdanningen din fordi du ikke får gå i klasse med venninnen din?

Hvis du er voksen og har ansvar for et barn må du jo bare bite tennene sammen...

Beklager hvis jeg virker slem, men her syns jeg faktisk du virker mer enn barnslig.

Skrevet

Men kjære deg, hvis du har greie klassekamerater så kan du vel være sammen med dem i timene og være sammen med venninnen din i friminuttet og på fritiden? I timene så skal du jo konsentrere seg om læreren og oppgaver uansett, mulig du får bedre karakterer til og med siden du ikke har venninnen din å kakle med..

Skrevet

Jeg skjönner litt hvordan du har det. :o(

Spetakkel ber deg bite tennene sammen og väre voksen - tja .... nå leser jeg at du har diagnose ADHD - den utarter seg litt forskjellig fra person til person - har flere venner m ADHD og vet fra dem at trygge rammer gir de mere ro.

Jeg synes du skal som en lengre opp her foreslo få legen din til å skrive en anbefaling !

Mvh

Skrevet

som jeg sa i innleggetmitt,d ere kommer sikkert til å syns jeg er barnslig, men les videre....lurer på om noen av dere faktisk gjorde det...

Ja, jeg har diagnosen ADHD og jeg er veldig hardt rammet(kan vel ikke si rammet, men dere skjønner)

Trygge rammer er alfa omega for at jeg skal fungere på skolen...

Karakterene mine på GK og VK1 var rett og slett drit elendige fordi jeg ikke følte meg trygg blant de jeg gikk sammen med...

En person med adhd har vanskelig for å ta kontakt med andre og blir derfor mye alene, ja nå sier vel dere ''så prøv å ta kontakt da vel'', men det er ikke så lett!

Det er like vanskelig for meg å prøve å ta kontakt med folk i klassen som det vil for dere å spørre en vilt fremmed på gata om de vil være vennen din...

det er supervanskelig for meg.

Jeg sliter med dette, men siden jeg har ett barn er jeg ikke intressert i å ha narkotiske stoffer(for det er nemlig det medisinen inneholder) i hus...

De i klassen min er 16 år, jeg er 19...greit nok at alderen ikke er så forskjellig, men det er modenheten...og grunnen til atjeg vil i a-klassen er fordi der er venninna mi, jeg blir trygg og jeg tør mere....

jeg får selvtillit derwsom jeg er trygg, er jeg utrygg har jeg null selvtillitt...skjønte dere bedre nå?

og til deg, husker ikke nicket ditt, som lurte på om jeg var villig til å utsette utdannelsen min bare pga dette...ja faktisk...så utrygg og redd er jeg, og det sier jo litt...beklager at jeg bryr dere med dette, men jeg trenger råd...har bedt legen om å skrive en anbefaling, men lærern min vil ikke høre når jeg sier at jeg har lege erklæring klar....''jadda, vi får nå se...vi skal jo på tur med de andre klassene og da blir det vel bedre''

jeg vet at det ikke blir bedre for jeg har prøvd å i to år....GK og VK1...sier det mange ganger, men det er vist ingen som hører etter på skolen....

sorry for at det blir langt!

Skrevet

Jeg har ikke ADHD, meg jeg kan skjønne litt åssen hva du går gjennom. Jeg sliter selv med angst. Redd for forandring. Jeg føler meg tryggest om jeg fikk leve livet mitt uten forandring, for forandring får meg til å bli stressa og usikker.

Kan vel ikke sammenligne, men jeg skjønner åssen det er å ikke føle seg trygg. For det opplever jeg ganske ofte. Og man klare ikke å gjøre sitt beste når man hele tiden er nervøs eller utrygg.

Så jeg håper at det ordne seg for deg.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er vel ikke læreren som bestemmer det her...ta det opp med rådgiver eller rektor.

Hvorfor vil du forresten ikke bruke medisiner? Er bivirkningene værre enn sykdommen?

Vet åssen det er å ikke ha venner i klassen...de 3 jeg hadde var de 3 som slutta i løpet av de 2 første åra på vgs!:-/ Så det siste året var ikke så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...