Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 har ikke noe mot at de røyker, men er skeptisk til å ta med babyen på besøk til de, visst de røker inne, som de ellers pleier... er det frekt av meg å spørre om de kan røyke ute den stunden vi er på besøk med en liten baby?? vil ikke utsette den lille for røyk:(
Erisa* Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Nå er jeg ganske anti-røyk i utgangspunktet, så det kan hende at mange er uenig med meg, men jeg hadde ikke hatt problemer med å spør svigers om å vente med røykinga til jeg ikke var der under svangerskapet, og forsåvidt også senere på besøk når barna er med. Det er ikke akkurat lite og dårlig dokumentasjon om effekten av passiv røyking...
Baby nr3 ombord Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg er en IKKE røyker, og jeg kan med hånda på hjertet si at etter jeg fann ut jeg var gravid har jeg ikke latt NOEN røyke i samme rom som meg. Uansett om det er deres hjem eller bil, jeg stikker heller ikke på besøk viss jeg veit det er røykfullt der. Folk respekterer det faktisk veldig bra! Men så haaaaater jeg røyklukt og kan nå heldigvis skylde på gravidtieten:)
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg godtar heller ikke at noen røyker i nærheten av meg nå som jeg er gravid. Det skal sies at svigermor ikke røyker verken foran meg eller barnebarna generelt - og dette gjør hun uten at noen har sagt noe. Jeg mener det er lov å si ifra hvis du er ukomfortabel med røyking, de aller flest forstår
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 jeg røyker selv,men aldri inne,besøker heller ikke folk som sitter å røyker inne når vi kommer på besøk med barn. greit nok at vi skader oss selv,men skån barna mot røyken. det verste jeg vet er røyk lukt av barn..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Det skjønner jeg godt. De kan vel lufte ut før dere kommer på besøk og røyke ute. Tror nok de vil ta hensyn til den lille? Har selv svigerforeldre som røyker og de går alltid ut når vi er på besøk. Har tidligere røykt selv og ville aldri ha røykt inne med noen som var gravide eller med barn tilstede. Passiv røyking er jo bevist skadelig for alle.
*1+1=2 små* Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 enig med alle andre, jeg hadde faktisk blitt fornærma om jeg hadde måttet BE om at de ikke røyker i nærheten av meg og ungen min altså....det er jo en selvfølge at man flytter seg ut!!! NEI TIL RØYKING INNE
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Vi sa rett og slett som vi mente , vi hadde ikke røyk lukt hjemme og at vi ville dra på besøk uten å måtte dusje når vi kom hjem så foreldrene mine lagde et eget røykerom og svigers røyker ute . Og det skal og sies at et er bare vi som ikke røyker av tre søsken hver og dette har gått kjempe fint for alle. Bare vær ærlig og si det dere føler.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Måtte bare komme med et innlegg her; hva sier man til en morfar som er 85 år og litt surrete og tar seg en røyk da ??? Han er av den gamle skolen og hører ikke på noen ! Jeg har tenkt at jeg gidder ikke å besøke dem (mormor og morfar) hvis han skal røyke når jeg og jenta mi er på besøk lenger. Nå som jeg er gravid er det ikke noe morsomt heller, for jeg syns røyk lukter pyton. Røyka litt selv før jeg ble gravid, til fest og sånn, men aldri foran lilletulla mi. Er litt pysete for å si ifra til "de eldre" også, ..........hva skal jeg si da?? Blir sikkert helt uforstående og "sure". Da får de heller bli det da.
Bdancer Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Noen vil vel oppfatte det som frekt siden det er deres hus. Istedenfor å kreve at de går ut, så kan du si at du vil ikke ta med babyen dit så lenge det er røykfylt... så kan de velge selv om de vil røyke ute eller la være å ha besøk av barnebarnet sitt. Synes det er greit å ta en røyk med litt avstad fra babyen... men hvis de sitter å damper stua full så ville ikke jeg hatt babyen min der heller.
Teltpluggen Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Svigers går ut og røyker så lenge jeg er der:) ikke røyker de i bilen om jeg sitter på eller noenting. Det var det DE som sa og begynte med.. Hadde nok ikke nølt med å spørre dem om å la være hvis ikke:)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Jeg er en røyker, har slutta nå som jeg er gravid. Min pappa røyker, og mamma røykte tidligere, men de røykte aldri inne i huset på grunn av oss barna. Regner med at folk som røyker selv vet hvor skadelig det er, også for de rundt å være passive røykere, så ta det opp med de så respekterer de det sikkert. Det er jo dokumentert at passiv røyking er skadelig, spesielt for barn. Ingen kommer til å få røyke i samme rom som mitt baby når han blir født i alle fall. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå