Gå til innhold

Meningsløs jordmortime idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært på den mest meningsløse og kjappeste timen noensinne, 8 minutter var jeg inne hos jordmoren.

Timen så ut til å begynne bra, hun spurte hvordan jeg hadde det, og jeg svarte som det var. Så og si ingen søvn på 4 uker, og en eks som holder helvete med meg (faren til min første prinsesse) Jeg tenkte at jeg kanskje skulle få prate litt om det men nei... Hun begynte å måle blodtrykket, den var gått opp, og vekta mi er gått ned 1,5 kg på 2 uker (har brukt samme vekt hele tiden) Når jeg begynte å spørre om det tok hun telefonen og svarte bare hun ikke visste...

Etter tlf samtalen fortalte jeg at jeg hadde vært på Ahus på lørdag pga mistanke om vannavgang - det var det ikke. Og at gynokologen der sa at hvis det ikke hadde skjedd noe til idag, så skulle jeg be jordmora strippe meg idag.. Etter undersøkelsen lørdag sa gynokologen at jeg var meget, meget moden og at det var åpning. Jordmora flirte bare og sa at hun ikke lot seg diktere av Ahus...Deretter sa hun at timen var over, og ba meg avtale ny time om 2 uker med kontordamen. Og at jeg skulle tenke på hvordan prevensjon jeg skulle begynne med etter fødselen..

Hele seansen tok ikke 8 minutter engang,. Jeg ble rett og slett deppa etter timen, ikke nok med at man er sliten , men så skal man enda møte så sløvt og likegyldig helsepersonell.. Forhåpentligvis trenger jeg ikke å ha mer med henne å gjøre det her svangerskapet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, huf og huff. Ikke bestill deg time på nytt hos henne. Gå heller til legen din. Jordmødre skal jo være her for oss og ta oss på alvor og støtte, berolige og gjøre det som er bra for oss, ikke det hun vil trosse sykehuset på, for sin egen egoistiske stolthet. 8 minutter liksom, hva er det? Jeg var hos min jordmor i går. Jeg var der godt over en time og det var sååå hyggelig. Hun spurte om alt mulig (jeg er også andregangs), men hun snakket om alt mulig og spurte om det var noe hun kunne gjøre for meg. Jeg gikk derifra med lett hjerte. Bestill time med legen din du, eller gjør som jeg gjorde forrige måned; ba om å få samtale med en jordmor på føden..... Det var veldig bra!!!

Skrevet

Hmm.. skjønner at du er frustrert og føler deg dårig behandlet, når du hadde masse på hjertet og noe du lurte på som du ikke fikk svar på. Men sånn jeg ser på det, så er vel jordmors hovedoppgave å sjekke at du er frisk og at barnet har det bra... Hvis du vil snakke om problemer med xen din så må du vel heller gå til psykolog?

Skrevet

Verste jeg har hørt, Bdancer!!

Jordmor skal være der for mor og barn. Hun gadd jo ikke engang høre på mor!

Nei vet du hva! Det der kaller jeg dårlig behandling!!!

Skrevet

Signerer Renate77 *7 uker igjen*

Jeg hadde slitt VOLDSOMT i svangerskapet, særlig nå på slutten, hadde ikke JM og sykehuset tatt tak i HELE livssituasjonen min og sett alt under en helhet.

Skjønner godt HI er skuffet..

Dårlig behandling!

Skrevet

Jordmor har også ansvar for å ta seg av mors psykiske helse !! Så hvis man har noe som tynger en , og det at du faktisk går ned i vekt , burde hun ta deg alvorlig !

Hørtes ut som hun hadde en dårlig dag ... sånn skal man ikke oppføre seg !

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at hun skulle være psykolog heller, men hun spurte hvordan jeg hadde det... Men jeg hadde ihvertfall forventet at hun kunne ha svart på spørsmålene jeg hadde ang. vekt og blodtrykk. Det var helt tydelig at hun ikke ville ha en pasient der når jeg var der..

Jeg hadde andre spørsmål også ang fødsel, men fikk ikke anledning til å stille dem engang..

Jeg har hatt en annen jordmor tidligere, det var andre gangen jeg var hos henne her. (har nylig flyttet nordfra hit jeg bor nu)

Min forrige jordmor hadde alltid tid til meg, og forklarte ting uten at jeg engang trengte å spørre om det..

Skrevet

Jeg synes leger må ta hensyn til psykisk helse også, og de kan gi sykemelding pga et "slitsomt privatliv" for å kalle det det... Jeg skjønner at problemer og kranglig med xen kan slite en ut - men hun har da ingen ekspertise innen psykologi, familierådgivning eller noe slikt som gjør at dette er en del av hennes jobb. Dette går jo ikke direkte på graviditets-sitasjonen...

Skrevet

Men allikevel er jeg enig i at det var veldig kort tid og at hun satt i telefonen og ikke svarte på spørsmålene dine er veldig dårlig! Så som jeg skrev tidligere: jeg skjønner deg! Men akkurat det med å legge ut om detaljer om problemer med xen skjønner jeg at jormor er lite intressert i. man må jo kunne si at du har det slitsomt og kjipt for tiden... og det var kanskje bare det du sa? Men noe mer ville ikke jeg fortalt jordmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...