Gå til innhold

Elektronisk flybilett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestillt flybilett via nettet og skal bruke visakortet som inngansport til innskjekking og ombordstigning. Men, må jeg sjekke inn ved skranken når jeg kun skal reise med hånbdbaggasje?

Noen som vet noe ang. dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det må du.

det er jo der man får billettene.

du viser minibankkortet ditt og sier du bare har håndbagasje. så får du billettene dine også er det gjennom sikkerhetskontrollen.

Skrevet

Føler meg litt dust nå! Takk for svar..

Høres forresten veldig smart ut at jeg må sjekke inn uansett.

he he he

Skrevet

Om du reiser elektronisk så trenger du ikke sjekke inn ved skranken dersom du bare har håndbaggasje. Da kan du bruke automaten.

Om man reiser billettløst får man jo ikke billetter ;-)

Skrevet

hehe

ja de må jo registrere deg liksom...

men jeg lurte også på dette første gang jeg brukte sånn billett..

god tur!

Skrevet

jaja..

men du skal jo få boardingkortet mente jeg da.. ikke billettene så klart.. tenker at boardingkortet er billett jeg..

du kan bruke de automatene, men jeg synes det er så mye styr med de autumatene, og alltid mye kø på de.. derfor jeg har gått i skranken..

Skrevet

Nei. De fleste flyselskaper tilbyr elektronisk innsjekking - du stapper kortet i en automat og ordner alt der.

Skrevet

Om man legger inn et kredittkort, så trenger man ikke boardingkort heller...da trekker man bare kortet i en kortleser ved ombordstigning :-)

Skrevet

ok. det har jeg ALDRI hørt om faktisk...

hva gjør man gjennom sikkerhetskontrollen eller når man skal inn på utenlandsavedlinga på gardermoen da..

har alltid måttet vise boardingkortet da jeg...

Skrevet

Har brukt insjekkingsautomaten en gang tidligere, men da hadde jeg baggasje å sjekke inn og måtte innom skranken.

For å få det inn med t-skje nå. Trykker jeg kun på 0 baggasje, men at det allikevel kommer ut en bekreftelse på at jeg har sjekket inn? Fikk ikke boardingkort sist heller. Holdt med visakortet. Men, da tror jeg at jeg har fått et svar jeg, he he :-)

Takker!

Skrevet

Trenger ikke det nå iallefall...Det er lenge siden det ble sånn. Jeg har jobbet der de siste 3 årene, så det vært sånn siden jeg begynte iallefall. Man kan også gå igjennom sikkerthetskontrollen uten at man faktisk skal med et fly (gjelder innenlands). Man kan også shoppe på parfymeriet der (som har samme priser som taxfree), og bare gå ut igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...