Gå til innhold

Argumenter mot svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor kjøper billige klær i 80% acryl til den lille. Vet hunbare ønsker alt godt, men jeg er ikke glad i acrylklær. Ønsker å fortelle henne dette på en Ok måte, men trenger argumenter for HVRFOR jeg ikke vil kle den loille i acryl. Noen som kan gi meg disse argumentene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vet hvorfor selv, er du vel bare smålig!?

Skrevet

Kan du ikke bare la vær å si noe og ta på den lille kølærne når svigermor er på besøk da? Så slipper du å såre følelsene hennes mener jeg?

Kanskje hun ikke har råd til å kjøpe noe annet enn klær på salg? Sårt det der, syntes ikke du skal si noe jeg, annet enn tusen takk når hun gir dere klær..

Skrevet

Si at lillen din reagerer på det??

Skrevet

Jeg fikk en sparkedress i 100% akryl som jeg aldri kan tenke meg å ta på Snuppa. Heldigvis var den alt for stor så jeg bare smilte og sa takk. Og så kan det jo hende at jeg "glemmer" den til den er for liten....Kan jo fort skje. Verre med svigermor, da. Hun følger jo en del med, sikkert., Kan du ikke si at lillesnuppen blir så svett i akrylklær? Det blir h*n jo.

Skrevet

Du får si at du setter pris på dyrere klær.

Hint pleier å hjelpe. Si hva du trenger. Hint om at klærne dere har krymer sååå fort. Ondskapsfullt kanskje, men klag forsiktig på kvaliteten hvis hun kjøper klær et spesielt sted. Si at sømmene er svake, f.eks.

Skrevet

Hehe, svigermor har langtfra dårlig råd. Da ville jeg selvsagt aldri lagt inn dette spørsmålet. Fint med argumentet om at man blir svett av acryl.

Skrevet

Litt usikker, men er ikke acryl brannfarlig? DET kan jo i så fall være et glimrende argument. Mange barneklær som er rene brannbomber....bare litt synd at jeg ikke husker om det gjelder acryl eller ikke:o)

Skrevet

er ikke acryl lettantennelig da?

det er vel et godt argument.

ellers er både det at det ikke puster bra, og at syntetiske fibre på langt nær ikke er så bra for babyer, som f.eks ull eller bomull:)

Skrevet

Flott! Akkurat den type saklige argumenter jeg er ute etter.

Skrevet

Akryl er brannfarlig og smelter fast i huden. Samme med nylon!

Skrevet

Det du kan gjøre, er å si at du kom over en artikkel på internet. Søk opp en som du lagrer som favoritt, sånn at du kan evt vise henne, og pass på å ta det opp på en måte som sier forteller at "åh gurimalla, jeg oppdaga noe viktig her om dagen som jeg ville fortelle deg!" Skjønner? :)

Skrevet

Små barn og babyer bør i minst mulig grad bruke klær av kunstige fiber pga økt risiko for allergier og at det ofte føles mindre behaglig mot huden. Jeg bruker nesten bare ull og bomull, iallfall det som ligger rett mot huden, men i noen klær er det jo litt innslag av annet også. Dette har jeg vært veldig klar på helt siden hun ble født.

Skrevet

Du trenger ikke være rik for å ha råd til bomullesbodyer på salg hos kjedene.

Isteden for å si hva hun ikke skal kjøpe si hva du ønsker deg, si at du synes det er så deilig med bomull til den lille. Kanskje tar hun hintet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...