Motti Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei, hvor henvender jeg meg dersom jeg vil bruke et annet sykehus, sjekke om de har kortere ventetid på en undersøkelse? Noen som har peiling?
iznogood Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Først sjekker du her: http://www.frittsykehusvalg.no/ og så finner du det sykehuset du vil bruke - og så ber du legen din henvise deg dit. lykke til!
Motti Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 Takk, var det SÅ enkelt, trodde jeg måtte ringe rundt...må visst til Finmark om det skal hjelpe på ventetid. Takk!
iznogood Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Bere hyggelig! Håber du får reist til Finnmark så du får orden på det du behøver orden på.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Hmmm....kanskje jeg også må snakke med legen min! Står på venteliste for operasjon av lukkemuskel mellom spiserør og magesekk, men ser at det kan ta laaaang tid før de kan ta meg her i distriktet. Et par fylker og 2 biltimers kjøring unna var det 1/4 av ventetiden...... Må jeg be legen min gjøre om henvisningen da?
*Maggi* Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Hei, blander meg litt inn her, jeg: ) Jeg mener at du ikke trenger å få legen din til å gjøre om henvisningen, men at du kan bruke den du har fått selv om du ønsker å få utført inngrepet et annet sted. Fikk for noen år siden selv henvisning til neseoperasjon (skjev skillevegg og store "nesemuslinger") på Lovisenberg sykehus i Oslo - fikk brev om at jeg hadde fått time om 6 mndr. Da jeg ringte for å bytte timen, fikk jeg vite at det var en undersøkelsestime, og så måtte jeg regne med en ventetid på ca. 12 mndr. etter det for å få utført operasjonen. Sjekket fritt sykehusvalg, og fant et annet sted noen mil unna som kunne gjennomføre samme inngrep i løpet av 2 uker!! Mener at jeg brukte samme rekvisisjon. Det lønner seg absolutt å sjekke, ja! Lykke til med operasjon: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå