Gå til innhold

Ambivalent.... Dårlig blivende mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i midt i min 25 uke. Jeg kjenner masse liv igjennom hele dagen, og jeg synes jo det er veldig morsomt. Gleder meg jo veldig til å bli mamma. Lurer stadig vekk på hvordan babyen ser ut, hvordan den kommer til å bli etc.

Men av og til blir jeg så redd. Lurer på om jeg kommer til å bli noen god mor. Vet nesten ingenting om babyer/barn. Og har de siste dagene begynt for alvor å tenke på alle tingene som må kjøpes inn før ungen kommer. Merker at det føles som så mye stress. Føler at jeg burde være helt gira og løpe rundt i baby-butikker og og shoppe meg blakk og happy... Men jeg orker liksom ikke. Vil på en måte helst utsette det.

Jeg vet ikke om det er noe galt med meg. Jeg har jo lyst på barn og elsker den lille i magen min. Kanskje jeg bare er redd?

Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, for min del, synes det er litt deilig å lese om andre som ikke bare er opptatt av "materalistiske goder" i forbindelse med å få barn. Det viktigste er at du bryr deg om den lille:)

Jeg har heller ikke kjøpt mye, og gleder meg ikke sånn kjempe til alle innkjøpene...liker ikke handlestress og lommeboken er dessverre ikke sååå stor!

Skrevet

Jo, er vel sant det. For jeg er virkelig utrolig gla i den lille allerede.

Det med størrelsen på lommeboka er også et poeng ja!

Fy så dyrt sånne baby-ting er! Men det går vel an å kjøpe litt etter at den er kommet og. Da ser man kanskje hva man egentlig trenger og hva som ikke er fullt så nødvendig.

Skrevet

Det er vel bare helt normalt å bli litt skremt, spesielt hvis du ikke har erfaring med små barn fra før av. Jeg har 3 yngre søsken og har vært barnevakt for en flokk med søskenbarn siden jeg var 12 år, så jeg har kanskje litt for stor tro på hvor mye jeg skal klare... Men det er uansett skummelt å skulle få sitt første barn; vil jeg få til alt?

Når det gjelder utstyr har vi nesten ikke tenkt å kjøpe noe, for vi får arve så mye fra familien rundt oss. Noe, som bæresele, har vi tenkt å kjøpe brukt. Er jo ikke nødvendig å kjøpe alt nytt heller! Jeg er student, og mannen min er sykepleier, så vi har jo ikke akkurat et berg med penger til disposisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...