jente08&jente2010<3 Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 hvor langt tid etter fødselen tok det før dere hadde sex igjen? var det vondt første gangen? hvor lenge må man vente? jeg venter min første:) så er litt nyskjerrig på ting:)
tudeluuu Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Man bør vel ikke ha sex før det har gått minst 6 uker, pga infeksjonsfare før såret etter morkaka har blitt helt borte. Jeg følte meg ikke klar til å ha sex før det hadde gått 8 uker, og var veldig spent og nervøs.. Hadde hørt at det var så tørt (ikke nok naturlig glidemiddel), og at det kunne være vondt, eller at man kanskje ikke kjenner noen ting pga utvidet inngang.. men jeg syntes faktisk det var helt fantastisk. Det var riktignok litt videre enn før, men jeg syntes det bare var "kledelig" og veldig godt! Hadde virkelig grudd meg til ingen nytte. Nå i ettertid har vi bare hatt bedre og bedre sex, og må virkelig si at fødselen bare har vært en positiv ting for oss =) Er spent nå etter 2. mann, om det bare fortsetter å bli enda bedre =)
To under Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Vi hadde ikke sex før ca. 6 uker etter fødselen. Husker at det var litt sårt i begynnelsen, akkurat som om jordmor hadde sydd "feil". Men det gikk seg til etterhvert. Og etter en stund var alt tilbake til normalen:-) Men vil nok anbefale bruk av glidemiddel uansett i begynnelsen...
nungo Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Etter 6 ukers kontrollen - jeg ville vente da jeg var blitt sydd flere sting og vilel være sikker på at såret var OK. Ellers tror jeg du selv merker når du er klar igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Det er veldig individuellt, du føler nok på det når du får lyst. Tror ikke det er så farlig med å måtte vente 6 uker... Jeg ventet lenge fordi jeg var veldig nervøs, hadde sydd mye og i tillegg hadde legen sydd for trangt. Fikk beskjed om det på kontroll etterpå... Jeg hadde det ikke veldig godt nei, gråt fordi det var vondt til å begynne med. Men vi måtte jo utvide, ellers måtte jeg ha "sprettet" opp igjen. Jeg må si da, at når den værste var over. Var det veldig deilig :0) Tror liksom at det har blitt mere følsomt etter fødselen...:0)
ellesant Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg har to barn,og etter begge fødslene ventet jeg ca en mnd. Må slutte å blø og føle meg "ren" før jeg er klar. Og da var det som en annen skriver over her, veldig godt! Sexen blir bedre og bedre her i gården!
MegOgAlleMine Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Man bør vente 6 uker.. vi hadde etter 5 dager. med kondom. var litt rart liksom. Ikke vondt. Tror det kommer an på hva du føler deg klar for, hvordan fødselen var osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå