Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er fristen for levering av permisjonspapirer til NAV? Noen som vet? Er det 4 uker før fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 3 mnd etter fødsel.

Skrevet

D er iallefall ik etter fødsel... Men vet ik helt hvor lenge før? Spør jm...

Skrevet

Jeg er ikke helt inne på disse SMS-forkortelsene ... "ik" = "ikke"?

Det som står på NAV sine websider, er følgende:

"Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert." Det betyr at om man ønsker full utbetaling (og det vil jeg jo tro at de fleste ønsker?), så er siste sjanse å søke 3 måneder etter fødsel.

Når det er sagt, så antar jeg at de fleste foretrekker å få penger utbetalt så snart som mulig, og ikke 3-4 måneder etter fødselen. Da er det nok lurt å søke en til to måneder før termin, slik at man får penger også etter at man har gått ut i permisjon.

Skrevet

Fristen for full utbetaling er 3 mnd etter permstart, men om ikke arbeidsgiver forskutterer lønn er det lurt å søke i godt tid før permstart, slik at du ikke risikerer å gå en periode uten penger.

Skrevet

3mnd etter har jeg også hørt.

Men det gjelder jo det kravet om perm.penger. (som må leveres selv om arb.giver forskuterer!)

Er lurt å levere tidlig, men ikke for tidlig heller. NAV er jo kjent for å ha noe lang beh tid, i tillegg til at de lett roter bort papirer.

Leveres de for tidlig er det lett at det havner i en "vente" bunke og blir liggende lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...